وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه کاربرد دوگانه فناوری هسته‌ای در سایه سیاست‌های رسانه‌ای اجازه ظهور کاربردهای صلح‌آمیز فناوری هسته‌ای را در اکثر کشورهای جهان گرفته است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه کاربرد دوگانه فناوری هسته‌ای در سایه سیاست‌های رسانه‌ای اجازه ظهور کاربردهای صلح‌آمیز فناوری هسته‌ای را در اکثر کشورهای جهان گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قاضی‌زاده هاشمی در مراسم بهره‌برداری و راه‌اندازی سه دستاورد سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت با بیان اینکه در عصر حاضر علوم هسته‌ای به عنوان فناوری برتر در سراسر جهان پیشتازی خود را به اثبات رسانده است، گفت: کسی نمی‌تواند تاثیر علوم هسته‌ای در افزایش دانش بشر و ایجاد رفاه برای زندگی بشر را انکار کند.

وی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای می‌تواند مبنای ضروری برای توسعه پایدار به شمار آید، افزود: طی نیم قرن گذشته تلاش‌های دانشمندان نقش فناوری هسته‌ای را در توسعه صنعت، کشاورزی و پزشکی روشن کرده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه لازم است همواره تاکید شود فناوری هسته‌ای علاوه بر مصارف نظامی می‌تواند دریچه نوینی به سوی بشر بگشاید، گفت: فناوری هسته‌ای می‌تواند درمان بیماری‌ها و تشخیص آنها را راحت‌تر کند و اگر بخواهیم گوشه‌ای از خدمات فناوری هسته‌ای در نظام سلامت را بگوییم این است که فناوری هسته‌ای نقش ارزنده‌ای در تشخیص بیماری‌ها دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه استفاده از سانتریفیوژها در تولید واکسن‌ها اجتناب‌ناپذیر است، گفت: می‌توان گفت امروز بدون بهره‌گیری از انواع لیزرها، درمان و شاید حتی تشخیص بیماری‌ها هم متوقف می‌شود.

وی افزود: خوشحالم در فاز اول اجرای طرح سلامت گام بلند دیگری در حوزه سلامت توسط غیورمردان و شیرزنان دانش هسته‌ای کشور برداشته شد تا جهان بداند ایرانیان فناوری نوین هسته‌ای را در جهت آرامش و آسایش مردم به کار می‌گیرند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید در عرصه سلامت به مقام نخست منطقه و جهان دست یابیم، گفت: با وحدت دانشمندان و با استفاده از ظرفیت‌های کشور این مهم تحقق یافتنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha