یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 111692

امروزه از ترکیبات متعددی جهت رفع چروک و یا افزایش حجم صورت استفاده می‌کنند که متاسفانه استفاده از آنها عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

سلامت نیوز: امروزه از ترکیبات متعددی جهت رفع چروک و یا افزایش حجم صورت استفاده می‌کنند که متاسفانه استفاده از آنها عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،ماده اصلی تشکیل دهنده بوتاکس سمی به نام بوتولیسم است که تزریق آن باعث کاهش حساسیت سلول‌های منطقه‌ای که به آن این سم تزریق شده است. 

بررسی ها نشان می‌دهند، این ماده به طور مستقیم باعث کاهش عبور جریان خون در آن منطقه می‌شود و در اوایل اگر چه باعث کاهش چین و چروک‌ها می‌شود اما درطولانی مدت باعث مقاومت این چین و چروک‌ها در تزریق می‌شود. 

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، مسمومیت، سردرد، سرگیجه، خون لختگی و حتی سرطان فرد عوارضی است که بوتاکس با خود به همراه دارد و افراد برای زیبایی خود باید بهایی این چنین سنگین بپردازند. 

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، تحقیقات متعدد همچنین نشان می‌دهند بوتاکس در مواردی حتی منجر به فلج شدن عضو نیز می‌شود پس بهتر است قبل از انجام با آن با آگاهی و مشورت کافی اقدام کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha