رییس سازمان تامین اجتماعی گفت : از بدهی 60 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی ،15 هزار میلیارد تومان مربوط به سال 92 و 18 هزار میلیارد تومان مربوط به سال 93 است.

نوربخش:دولت 60 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

سلامت نیوز: رییس سازمان تامین اجتماعی گفت : از بدهی 60 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی ،15 هزار میلیارد تومان مربوط به سال 92 و 18 هزار میلیارد تومان مربوط به سال 93 است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، دکتر سید تقی نوربخش در چهارمین همایش ملی «تکریم کارآفرینان شبکه اثرگذار بر اقتصاد مقاومتی» با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ایران از سال 1354 با مکانیسم بیمه‌ای بین نسلی ایجاد شد اظهار کرد: تامین اجتماعی توانسته است طی 39 سال علی رغم تمام فراز و نشیب‌ها بدون نیاز به بودجه عمومی دولت خدماتی را ارائه دهد و برای نسل‌ها امنیت خاطر اجتماعی ایجاد کند.

وی گفت: کارفرمایان شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی هستند و بیشترین منابع صندوق را تامین می‌کنند. امروز تامین اجتماعی با بیش از 38 میلیون و 500 هزار بیمه شده اصلی و تبعی می‌تواند در ایجاد امنیت اجتماعی موثر باشد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طی سالهای قبل شکاف بین منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی به یک چالش تبدیل شده است افزود: اگر چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده نشود می‌تواند دولت و صندوق تامین اجتماعی را با مشکلات بسیاری روبرو کند.

نوربخش به بدهی 60 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی اشاره و عنوان کرد: 15 هزار میلیارد تومان از این بدهی مربوط به سال 92 و 18 هزار میلیارد تومان مربوط به سال 93 است.

وی ادامه داد: اولین راهکار که در دولت یازدهم اندیشیده شده این است که به این صندوق نگاه بیمه‌ای داشته باشیم و از تحمیل مکانیسم‌های حمایتی به آن جلوگیری کنیم.

دست اندازی به منابع سازمان قانونا و شرعا صحیح نیست

رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طی هشت سال گذشته دولت قوانینی را به تامین اجتماعی تحمیل کرد که بیشتر کارکرد حمایتی داشت ولی منابع آن دیده نشده بود، عنوان کرد: در واقع دولت به کارفرمایی تبدیل شده بود که حق کارفرمایی‌اش را پرداخت نمی‌کرد و با وجود آنکه دولت در سال 1380، 2300 میلیارد تومان به این صندوق بدهکار بود این مبلغ در سال 92 به 60 هزار میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان تامین اجتماعی ضمن تاکید بر ضرورت نگاه سه جانبه دولت به تامین اجتماعی گفت: دست اندازی به این سازمان قانونا و شرعا صحیح نیست اما متاسفانه بارها اتفاق افتاده است. طی دو سه سال اخیر نیز اتفاقاتی رخ داد که مایل نیستم جزئیاتش را بگویم و در گزارش تحقیق و تفحص مجلس مشخص است.

نوربخش در ادامه با بیان اینکه یک میلیون 800 هزار کارگاه تولیدی در تعامل با سازمان تامین اجتماعی هستند اظهار کرد: ما سعی کردیم با ایجاد بستر گفتگو به رفع چالش‌های پیش روی این کارگاه‌ها بپردازیم. در حال حاضر در بهترین شرایط از نظر تعاملات میان کارگاه‌ها و سازمان هستیم. با توجه به تغییر رویکرد دولت امیدواریم شاهد یک تامین اجتماعی پویا باشیم که با حرکت در بستر مکانیسم‌های بیمه‌ای پاسخگوی نیاز بیمه شدگان باشد. قطعا توسعه همه جانبه کشور در گرو حمایت از کارآفرینان تولید و نیروهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی در کشورهای مختلف توسعه یافته یا در حال توسعه به عنوان یک نیاز اجتماعی و اقتصادی ضروری و غیر قابل انکار تلقی می‌شود گفت: نیاز اجتماعی به این دلیل وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی در ایجاد یکپارچگی اجتماعی و همبستگی ملی نقش اساسی دارد. یکپارچگی اجتماعی به این دلیل است که همه افراد جامعه بدون لحاظ جنسیت، نژاد و مسائل اقتصادی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha