یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 111707

درمان بیماری‌های ناشی از کمبود مصرف شیر مانند بیماری‌های لثه و دندان، پوکی استخوان، برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی ازجمله گران‌ترین درمان‌ها هستند که هزینه درمان هر یک از آنها یک خانواده متوسط را به سرعت به زیر خط فقر می‌برد.

سلامت نیوز: درمان بیماری‌های ناشی از کمبود مصرف شیر مانند بیماری‌های لثه و دندان، پوکی استخوان، برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی ازجمله گران‌ترین درمان‌ها هستند که هزینه درمان هر یک از آنها یک خانواده متوسط را به سرعت به زیر خط فقر می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ابتکار، هر 3 روز یک بار به دلیل بیماری پوکی استخوان 230 نفر معادل تلفات زلزله ارسباران در کشور جان خود را از دست می‌دهند یعنی حدوداً روزی 76 نفر!

 اینها را مشاور صنایع شیر ایران اعلام می‌کند و می‌گوید: «گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که با اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها، مواد غذایی در کشور معادل 18‌درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش مصرف مربوط به شیر است.»

حسین چمنی در توضیح بیشتر ادامه می‌دهد: «بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی در دو‌سال نخست اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها مصرف مواد غذایی در کشور معادل 18‌درصد کاهش یافت. در بین مواد غذایی بیشترین کاهش مصرف با 42‌درصد مربوط به شیر و لبنیات بوده که درواقع این یک کاهش نبوده بلکه سقوط بوده است.» او سرانه مصرف شیر در ایران را از کمتر از 60 کیلوگرم تا حدود 80 کیلوگرم اعلام می‌کند و می‌گوید: «ایران فاصله فاحشی با استانداردهای مصرف سرانه دارد به‌طوری‌که این رقم در کشورهای اروپایی 300 کیلوگرم و در سوئد 350 کیلوگرم است.»

به گفته مشاور صنایع شیر ایران، بر اساس گزارش دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت (مهرماه 1391) 2.2میلیون نفر از مردم کشور دچار پوکی استخوان هستند. «بنا بر اعلام مرکز تحقیقات استئوپروز (پوکی استخوان) کشور سالیانه 51‌هزار شکستگی لگن خاصره در کشور رخ می‌دهد که از این تعداد حدود50‌ درصد می‌میرند و بقیه برای تمام عمر زمین گیر می‌شوند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha