دبیرعلمی کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی گفت: با کسب مهارت‌های بالا در زمینه کاشت حلزون شنوایی بهتر است که به جای اختصاص دادن بودجه به ساخت مدارس ناشنوایان به مراکز کاشت سمعک و حلزون شنوایی اختصاص یابد.

سلامت نیوز: دبیرعلمی کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی گفت: با کسب مهارت‌های بالا در زمینه کاشت حلزون شنوایی بهتر است که به جای اختصاص دادن بودجه به ساخت مدارس ناشنوایان به مراکز کاشت سمعک و حلزون شنوایی اختصاص یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد اجل لوئیان در سومین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی اظهار کرد: در قدیم به دلیل اینکه ناشنوایان نمی توانستند در مدارس معمولی تحصیل کنند برای حرفه آموزی و آموزش باید به مدارس مخصوص ناشنوایان فرستاده می‌شدند و دولت برای این گونه مدارس هزینه‌های زیادی صرف می کند.

وی در ادامه افزود: در کشور ما سالیانه یک هزار کودک ناشنوا متولد می شود که حدود 800 نفر از آنها از کاشت حلزون شنوایی استفاده می کنند این در حالی است که کودکان دارای کاشت حلزون با شرکت در کلاس گفتار درمانی، شنیداری خود را باز می یابند و دیگر نیازی به شرکت در مدارس استثنایی ناشنوایان ندارند.

دبیر علمی کنگره با بیان اینکه کودکانی که عمل کاشت حلزون شنوایی در آنان انجام می‌شود، می‌توانند در مدارس عادی ثبت نام کنند، گفت: اگرچه بیشتر بودجه در قدیم صرف تاسیس مدارس ناشنوایان می شد ولی به نظر می رسد امروزه بهتر است که این بودجه به مراکز تحقیقات و کاشت حلزون شنوایی تخصیص داده شود.

این جراح گوش، گلو و بینی خاطرنشان کرد: امکانات مراکز کاشت حلزون با کمک دولت و انجمن‌های خیرخواهانه در دانشگاه‌های دولتی تشکیل و اداره می شوند و این امکانات به دلیل استفاده‌های مکرر طی سال‌های متمادی مستهلک شده است و مراکز قدیمی نیاز به امکانات جراحی و آموزشی جدید دارند.

پروفسور اجل لوئیان در پایان گفت: زمان انتظار در لیست ثبت نامی‌ها برای کاشت حلزون شنوایی 6 ماه تا یک سال است که این زمان منطقی است و در تمام دنیا فاصله زمانی همین اندازه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha