یك پزشك متخصص، با بیان این كه فوتبالیست‌های حرفه‌ای بیشتر در معرض آسیب‌های اندام تحتانی قرار دارند، گفت: بیشترین صدمات در ورزشكاران حرفه‌ای ناشی از آموزش ناكافی و عدم آشنایی به ساختمان و آناتومی بدن است.

دكتر داوود رضا شفاعت در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه عدم آشنایی بازیكنان فوتبال به آناتومی بدن سبب انجام مانورهای ناگهانی و ورود نیروهای نامتعادل به عضلات بدن می‌شود، اظهار كرد: ‌بدین ترتیب حركاتی از ورزشكاران سر می‌زند كه خارج از حوصله اندام بوده و سبب صدمه رساندن به عضو می‌شود.

وی، با اشاره به برگزاری كلاس‌های آموزشی دراین باره در سایر كشورها گفت: آسیب‌های ناشی از ورزش براساس ارگان‌های درگیر قابل تقسیم به سر و گردن، اندام تحتانی و فوقانی و آسیب به ستون فقرات است.


این پزشك متخصص، عمده آسیب‌های وارده در ورزش فوتبال را ناشی از كشش عضلات، صدمه و پارگی به رباط و آسیب‌های سروگردن بر اثر اصابت توپ برشمرد و افزود: برخی از صدمات به دنبال نزاع‌هایی است كه در ورزشكاران و هواداران آن رخ می‌دهد.

دكتر شفاعت، با بیان این كه شمار زیادی از این آسیب‌ها از قبیل كشش عضلات و خونمردگی با پیگیری در زمین از طریق كمپرس یخ قابل رفع است، یادآور شد: امروزه كارشناسان تاكید زیادی بر شیوه‌های درمانی و پیشگیری در آسیب‌های ورزشی دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha