معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان با احداث جاده در جنگل ابر شاهرود و نیز انتقال بین حوزه ای آب برای نجات دریاچه ارومیه و یا انتقال آب دریای خزر به استان سمنان مخالف است.

سلامت نیوز: معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان با احداث جاده در جنگل ابر شاهرود و نیز انتقال بین حوزه ای آب برای نجات دریاچه ارومیه و یا انتقال آب دریای خزر به استان سمنان مخالف است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، احمدعلی کیخواه در حاشیه آیین معرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: جنگل ابر در استان سمنان یکی از زیستگاههای منحصر به فرد کشور و جهان است و این سازمان با احداث جاده در این جنگل موافق نیست.

وی با اشاره به مباحث انتقال آب از دریای خزر برای نجات دریاچه ارومیه و یا تأمین آب برای استان سمنان و مناطق مرکزی کشور گفت: سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است مسایل هر حوزه را باید با مدیریت درون همان حوزه با مدیریت منابع آبی برطرف کرد.

کیخواه گفت: در کارگروه نجات دریاچه ارومیه هنوز به جمع بندی نرسیده ایم و به طور کلی این سازمان با انتقال بین حوزه‌ای آب مخالف است.

وی همچنین با اشاره به تلف شدن تعداد گونه پلنگ در حوادث جاده‌ای اظهار داشت: بیشترین تلفات در این بخش مربوط به جاده گلستان است که از داخل جنگل گلستان می گذرد.

وی تصادفات را یکی از عوامل خطر برای گونه‌ها در اینگونه مناطق دانست و گفت: محور ترانزیت مشهد - گرگان از این جنگل می گذرد و سازمان حفاظت محیط زیست در ابتدا نیز مخالف احداث جاده در این منطقه بوده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان در دولت جدید تلاش می کند تا همانند طرح اولیه این جاده از قسمت شمالی و بیرون از جنگل عبور کند.

در آیین تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان برگزار شد با تقدیر از تلاش‌های حمید ظهرابی مدیرکل قبلی عباسعلی دامنگیر به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان معرفی شد.

ظهرابی به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان منصوب شده و دامنگیر نیز به مدت هفت سال مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha