یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 111737

اگرچه هنوز علت سردردهای میگرنی بطور کامل شناخته شده نیست اما محققان کانادایی می‌گویند سردردهای میگرنی به احتمال زیاد از عدم تعادل شیمیایی در مغز، تغییرات هورمونی در زمان یائسگی، استرس و برخی محرک‌های صوتی و تصویری از قبیل چراغ‌های روشن یا سرو صدا ناشی می‌شود.

سلامت نیوز: اگرچه هنوز علت سردردهای میگرنی بطور کامل شناخته شده نیست اما محققان کانادایی می‌گویند سردردهای میگرنی به احتمال زیاد از عدم تعادل شیمیایی در مغز، تغییرات هورمونی در زمان یائسگی، استرس و برخی محرک‌های صوتی و تصویری از قبیل چراغ‌های روشن یا سرو صدا ناشی می‌شود.

در هر صورت دردهای همراه با ضربان و تهوع نشانه‌های سردردهای میگرنی است. متخصصان استفاده از درمان‌های خانگی را برای درمان دردهای میگرنی توصیه می‌کنند.
استفاده از درمان‌های حاد تنها زمانی که میگرن خود را نشان  داده برای کاهش علائم آن استفاده می‌شود اما بسیاری از داروهای  سر درد  مانند آسپرین، تیلنول و ایبوپروفن دارای عوارض جانبی دیگری هستند  و ممکن است مصرف آن‌ها با داروهای دیگر واکنش نشان دهد بنابراین علاوه بر داروهای شیمیایی تعدادی از داروهای خانگی برای کاهش شدت سردرد میگرنی وجود دارند.

اما پیش از هر چیزی برای رهایی از درد‌های شدید میگرنی باید از موقعیت‌های استرس‌زای غیر ضروری در زندگی بویژه محیط کار اجتناب کرد.استراحت منظم در اتاق تاریک و آرام، اجتناب از چراغ‌های روشن و چشمک زن، قرار دادن دستمال مرطوب  سرد در پشت سر و گردن و فشار به جمجمه به مدت یک دقیقه از روش‌های کنترل درد هستند. همچنین انواع مختلفی از ویتامین‌ها مانند نیاسین، کولین، ویتامین ث و ب6، نوشیدنی‌های طبیعی و حمام طولانی و دوش آب گرم به درمان علائم میگرن کمک می‌کند.

حمام و دوش آب گرم به انقباض عضلات کمک کرده و شدت درد میگرنی را کم می‌کند همچنین به افرادی که از سر درد میگرنی رنج می‌برند توصیه می‌شود از ورزش در وضعیت درد بپرهیزند زیرا تپش قلب و جریان خون تند درد را شدیدتر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha