یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 111746

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با انتقاد از آلوده بودن سبزیجات جنوب تهران به فاضلاب گفت: این موضوع در جلسات آتی کمیسیون بررسی خواهد شد.

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون کشاورزی با انتقاد از آلوده بودن سبزیجات جنوب تهران به فاضلاب گفت: این موضوع در جلسات آتی کمیسیون بررسی خواهد شد.

عباس پاپی زاده در گفت و گو با پانا، ضمن انتقاد از استفاده برخی زمین های کشاورزی جنوب تهران از آب فاضلاب اظهارداشت: متاسفانه تاکنون درباره آلودگی سبزیجات جنوب تهران به فاضلاب به طور رسمی در کمیسیون کشاورزی موردی مطرح نشده اما در نظر داریم که در جلسات آینده در کمیسیون این مساله را مطرح کنیم.
وی اضافه کرد: متاسفانه با بی توجهی مسئولان جان و سلامتی انسان ها با خطرات جدی مواجه شده است.
این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه برخورد با هر نوع اقدامی که سلامت مردم را تهدید می کند ضرورت دارد، تصریح کرد: ورود آب آلوده به زمین ‌های کشاورزی مساله ای نیست که به آن بی توجهی کرد، اما هیچ برخوردی که مانع از ورود آب های آلوده و فاضلاب به زمین های کشاورزی شود، صورت نگرفته است.
پاپی زاده تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با اقدامات بازدارنده از تولید محصولات غیراستاندارد جلوگیری کند، ضمن اینکه ارگان های مربوطه نیز باید نظارت جدی بر تولیدات محصولات کشاورزی که لازمه تامین سلامت جامعه انجام شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه با اشاره به بررسی لایحه جامع خاک نیز گفت: لایحه جامع خاک برای اولین بار از سوی دولت به مجلس ارائه شده بود تا به دلیل اهمیت مسئله خاک از نظر اقتصادی و استراتژیک بتوان قانون جامعی برای حفظ و غنی سازی آن تدوین کرد.
وی ادامه داد: قرار شد دولت لایحه ای را در قالب طرح جامع خاک ارائه دهد. پیش از این موضوع را در قالب یک طرح مطرح و تصویب کردیم در نوبت رسیدگی صحن ارائه شود اما روزی که نوبت بررسی در صحن مجلس شد به دلیل بار مالی زیادی که داشت و مشمول اصل 75 قانون اساسی می شد بنا شد تا دولت لایحه ای را ارائه دهد و آن را در مجلس مطرح کنیم که هنوز ارائه نشده و منتظر ارائه لایحه توسط دولت هستیم.
به گزارش پانا، لایحه جامع خاک کشاورزی اواخر سال 1388 از سوی دولت دهم تدوین شد و برای بررسی در اختیار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha