یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

سخنگوی ستاد اجرایی برنامه تحول سلامت از افزایش کلینیک‌های سرپایی در سطح خراسان رضوی خبر داد.

سلامت نیوز: سخنگوی ستاد اجرایی برنامه تحول سلامت از افزایش کلینیک‌های سرپایی در سطح خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدسعید سعیدی ظهر امروز در نشست خبری برنامه تحول سلامت که در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: طرح سلامت در سال 93 بر اساس مصوبه هیئت وزیران و حمایت مجلس شورای اسلامی، از محل فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از 15 اردیبهشت‌ماه 93 آغاز شده است؛ افزود: در این طرح بسته‌های حمایتی، در راستای رفاه حال بیماران در خصوص مسائل مربوط به بستری در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص ارتقای خدمات بیمارستانی و خدمات هتلینگ در بیمارستان‌های دانشگاهی افزود: در بیمارستان‌های دانشگاهی نسبت به بیمارستان‌های خصوصی از اساتید و تجهیزات بهتری استفاده می‌شود، اگر چه بیمارستان‌های خصوصی در بحث هتلینگ از سطح برتری نسبت به بیمارستان‌های دولتی برخوردار هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های دانشگاهی به دلیل قدمت بیمارستان‌ها، فعالیت، پذیرش بسیار و فرسودگی ساختمان‌ها تاکنون نتوانسته‌اند در قسمت هتلینگ خدمات مطلوبی را ارائه دهند؛ گفت: در طرح مذکور به این مسئله توجه شده و در بیمارستان‌های دانشگاهی مجموعه هتلینگ از نوع تخت، نوع ملافه و پتو و بالشت، رنگ‌آمیزی اتاق، میز و منوی غذا و... ارتقاء می‌یابد.

سخنگوی ستاد اجرایی برنامه تحول سلامت در رابطه با ارتقاء خدمات سرپایی با اشاره به اینکه یکی از خدمات مهم به شمار می‌رود؛ افزود: این خدمات هزینه سنگینی را به مردم تحمیل می‌کرد و در راستای کمک به مردم و اقتصاد خانوار به این موضوع پرداخته شده تا مردم بتوانند با تعرفه‌های دولتی و هزینه کم از بهترین خدمات سرپایی بهره‌مند شوند.

سخنگوی ستاد اجرایی برنامه تحول سلامت با بیان اینکه در راستای این طرح در نظر داریم کلینیک‌های سرپایی را افزایش دهیم؛ گفت: کلینیک‌های واقع در میدان دانش‌آموز، بلوار رسالت و مرکز شهید قانع در بلوار استقلال در این مورد فعال شده‌اند، چرا که افزایش چنین کلینیک‌هایی هم به نفع مردم و هم به نفع دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی در خصوص افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیز به عنوان یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی در مناطق محروم در راستای ایجاد انگیزه برای پزشکان عمومی و متخصص اقداماتی در دست اجراست تا کمبود خدمات متخصص در این مناطق مرتفع شود.

این مسئول همچنین در رابطه با مقیم‌کردن متخصصین در اورژانس‌ بیمارستان‌های دانشگاهی به ویژه در بیمارستان‌های درمانی شهرستان‌ها نیز به دستورالعمل‌ها و اختصاص بسته‌های حمایتی در این راستا علاوه بر پزشکان عمومی اشاره کرد و گفت: در این طرح پزشکان متخصص با مقیم شدن در اورژانس در خصوص ویزیت، درمان و مدیریت درمان فعال می‌شوند.

وی با بیان اینکه شاه‌بیت تمامی دستورالعمل‌ها در طرح سلامت کاهش پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌هاست؛ افزود: در این مورد، طبق طرح سلامت، از این پس بیمارستان‌ها تنها 10 درصد از هزینه‌های انجام شده بیماران را از آنان دریافت کرده و 90 درصد مابقی را سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت پرداخت می‌کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی برنامه تحول سلامت در رابطه با ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های دانشگاهی بیان کرد: بیمارستان‌ها از سال 70 با 4 درجه اعتباربخشی ارزیابی می‌شده‌اند، و با توجه به پایدار بودن این اعتباربخشی در بیمارستان‌ها خدمات هتلینگ نیز از این پس به 3 تا 5 ستاره نیز درجه‌بندی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های دانشگاهی ساخت‌وساز اضافی ممنوع بوده و تنها هزینه اختصاص یافته باید در اتاق‌های بیماران هزینه شود.

سعیدی با اشاره به اینکه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و هیئت دولت و وزارت بهداشت، خدمات ویژه‌ای در راستای مادرانی که برای زایمان طبیعی مراجعه می‌کنند در نظر گرفته ‌شده است تا این مادران حتی 10 درصد مذکور را پرداخت نکرده و به طور کاملا رایگان ارائه خدمات دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زایمان طبیعی بهترین نوع زایمان به لحاظ پزشکی است؛ گفت: در راستای ترویج مادران به زایمان طبیعی به عنوان زایمانی ایمن برای مادران و نوزادان، بسته‌های حمایتی نیز برای ماماها و پزشکان متخصص زنان و زایمان در این طرح در نظر گرفته شده است.

سعیدی همچنین در خصوص حمایت از بیماران صعب‌العلاج نیز به عنوان یکی دیگر از دستورالعمل‌های طرح سلامت خبر داد و گفت: این بیماران که تاکنون با هزینه‌های گزافی مواجه بوده‌اند با بسته حمایتی مورد نظر از خدمات رایگان بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: این خدمات تاکنون برای بیماران خاص اجرایی شده و با این طرح بیماران صعب‌العلاج مانند بیماران M.S، مسمومین،  بخشی از خدمات ناباروری، سوختگی‌های شدید و ... نیز از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

سعیدی در خاتمه با بیان اینکه هدف و نگاه اصلی طرح سلامت، اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند؛ گفت: برای موفقیت در این طرح عزم ملی تمامی دستگاه‌های حوزه سلامت، پرداختی‌های به موقع سازمان‌های بیمه‌گر پایه و افزایش پوشش خدمات درمانی توسط سازمان‌های بیمه‌گر پایه مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha