یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 111751

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت، 98 زایمان طبیعی در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت، 98 زایمان طبیعی در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مصطفی دهمرده‌ای گفت: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در سیستان و بلوچستان 98 زایمان طبیعی در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده که تمامی آن‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای خدمات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: این بسته خدمتی در قالب طرح تحول نظام سلامت و با هدف تشویق بانوان به انجام یک زایمان طبیعی کم‌خطر و سالم با کمترین عوارض نسبت به سزارین برنامه‌ریزی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در اجرای این بسته، زایمان طبیعی کاملاً رایگان انجام می‌شود و تمام خدمات جانبی مربوط به آن نیز باید به طور رایگان در بیمارستان اجرا شود.

وی اظهار کرد: زایمان بدون درد دارویی توسط متخصص بیهوشی در بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان انجام می‌شود.

دهمرده‌ای با اشاره به اینکه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی فقط برای اتباع ایرانی رایگان است، افزود: انجام زایمان غیرطبیعی یا سزارین در بیمارستان‌های دولتی مستلزم پرداخت هزینه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: در شرایطی که در صورت انجام ندادن سزارین جان مادر یا نوزاد به خطر بیفتد برای انجام عمل سزارین 10 درصد مجموع هزینه‌های درمان باید توسط بیمار پرداخت شود.

این مسئول تاکید کرد: بیمارستان‌های دولتی از انجام سزارین به درخواست مادر باردار و بدون وجود دلایل قطعی پزشکی، خودداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی فضای اتاق زایمان و نیز بهینه‌سازی نیروها گام بعدی در اجرای این بسته خدمتی است، گفت: تلاش می‌کنیم برای رفاه حال مادران، اتاق‌های تک تخت در بخش زایمان بیمارستان‌ها ایجاد کنیم.

دهمرده‌ای گفت: طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت‌ماه امسال در سراسر کشور در حال اجراست.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح قرار است ضمن ارتقای کیفیت خدمات، میزان پرداخت هزینه‌های درمان در بخش دولتی به 10 درصد واقعی کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha