یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 111752

نتایج یک بررسی جدید تایید کرد زوج‌های جوانی که انتظارات و وظایف یکسانی در تقسیم کارهای خانه دارند زندگی‌شان دوام بیشتری پیدا می‌کند.

سلامت نیوز: نتایج یک بررسی جدید تایید کرد زوج‌های جوانی که انتظارات و وظایف یکسانی در تقسیم کارهای خانه دارند زندگی‌شان دوام بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه «ایلی‌نوی» در بررسی 220 زوج جوان دریافتند زنانی که به تقسیم مساوی کارهای خانه معتقدند در صورتی که شوهرانشان نیز با نظر آنان موافق باشند، شادتر به نظر می‌آیند و در این شرایط هر دو طرف از زندگی مشترک بیشتر احساس رضایت می‌کنند.

طبق نتایج این مطالعه تقسیم وظایف خانه بین زوج‌ها به شیوه‌های سنتی و گذاشتن بخش اعظمی از این مسئولیت‌ها بر دوش زن خانه به تدریج موجب کاهش رضایت زن و شوهر از زندگی مشترک می‌شود.

«برایان اوگولسکای»، یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: نتایج به دست آمده قابل توجه است زیرا تا پیش از این و در مطالعات قبلی معمولا فقط رضایت یکی از همسران بررسی شده بود اما در مطالعه جدید موفق شدیم نگرش‌های متفاوت هر دو زوج‌ را نسبت به این موضوع بررسی کنیم.

«برایان اوگولسکای» همچنین افزود: در صورتی که زن بر این باور باشد که کارهای خانه باید به طور مساوی تقسیم شوند اما با این حال در زندگی واقعی این وظایف طبق آداب و رسوم سنتی انجام شود و مسئولیت آنها تنها برعهده زنِ خانواده باشد، تاثیر منفی روی زندگی مشترک خواهد داشت؟ زوج‌هایی که بیشترین رضایت را از زندگی مشترک دارند انتظارات مشابهی از نوع تقسیم کارهای خانه دارند.

 این کارشناس همچنین تاکید کرد: چگونگی تقسیم وظایف خانه در دو سال نخست زندگی مشترک اهمیت دارد چرا که الگوهای شکل گرفته در این دو سال تا مدت زمان طولانی‌تری تداوم خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha