یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 111761

درصورتی که فردی دچار افت قند خون شبانه شود و با کنترل قند خون شبانه مراجعه به پزشک و تنظیم دوز انسولین می تواند دوره های افت قند خون را به حداقل برساند.

سلامت نیوز: درصورتی که فردی دچار افت قند خون شبانه شود و با کنترل قند خون شبانه مراجعه به پزشک و تنظیم دوز انسولین می تواند دوره های افت قند خون را به حداقل برساند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت، نتایج آخرین تحقیقات نشان داده اند که افت قند خون شبانه در افراد دیابتی با اختلالات تهدید کننده حیات در ریتم قلبی همراهی دارد. این نکته می تواند عامل مرگ ناگهانی افراد جوان مبتلا به دیابت باشد که بدون هیچ سابقه ای از عارضه طولانی مدت به طور ناگهانی فوت می کنند. درحالیکه مطالعات قبلی افت قند خون به عنوان عامل مرگ در افراد دیابتی نوع دو را رد کرده بودند.

تعداد کمی از شرکت کنندگان درمطالعه علائم افت قند خون و یا اختلال ریتم قلبی را گزارش کردند و افت قند خون آن ها تنها با کنترل منظم قند خون و اختلال ریتم قلبی آن ها با گرفتن نوار قلب مشخص گردید. یافته های این مطالعه از این نظر اهمیت بلقوه دارد که مکانیسم احتمالی را  که به واسطه آن افت قند خون شبانه منجر به کند شدن ضربان قلب و اختلال در خونرسانی و در نهایت حملات قلبی تهدید کننده حیات می شود را توضیح می دهد. در این مطالعه موارد متعددی از افت قند خون یافت شد که گاهاً طولانی شده و منجر به دوره های طولانی از کند شدن ضربان قلب شده است. این نکته حائز اهمیت است که بیماران دیابتی که تحت درمان با انسولین می باشند نسبت به افت قند خون شبانه آگاهی و نسبت به آن توجه ویژه ای به خصوص در صورت ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی داشته باشند.

افت قند خون و ارتباط آن با اختلال ریتم قلبی در افراد مسن نگران کننده تر است. درصورتی که فردی دچار افت قند خون شبانه شود و با کنترل قند خون شبانه مراجعه به پزشک و تنظیم دوز انسولین می تواند دوره های افت قند خون را به حداقل برساند. پزشکان نیز باید به بیماران خود راجع به احتمال و خطرات افت قند خون (به خصوص در افرادی که بیماری زمینه ای قلبی و عروقی دارند) آگاهی داده و از ایجاد آن تا حد امکان جلوگیری کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha