یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 111764

بازگشت اسید به مری، مشکل شایعی است. در رفلاکس اسید معده، مواد غذایی، اسید، مواد صفراوی و آب به مری باز می گردد.

سلامت نیوز: بازگشت اسید به مری، مشکل شایعی است. در رفلاکس اسید معده، مواد غذایی، اسید، مواد صفراوی و آب به مری باز می گردد.

به گزارش «Prevention» بازگشت مایع اسید به مری، التهاب، ناراحتی و زخم به وجود می آورد و محیط مری را تنگ می کند.علایم آن شامل گرفتگی صدا، گیر کردن غذا، سوزش، حالت تهوع، سرفه، خس خس سینه، علایم آسم و پوسیدگی مینای دندان است. علاوه بر آن، اسید احتمال بروز سرطان مری را نیز افزایش می دهد. یکی از مهم ترین راهکارها، بررسی ریشه مشکل است.

افرادی که دچار اضافه وزن هستند یا سن بالایی دارند بیشتر با این ناراحتی روبه رو می شوند؛ زیرا چربی دور شکم در عملکرد مری تداخل ایجاد می کند و اسفنکتر (عضله تنگ کننده) مری با بالا رفتن سن ضعیف تر می شود. مصرف خیلی از مواد می تواند اسفنکتر را شل کند از جمله شکلات، مشروبات الکلی، نیکوتین، کافئین و چربی اما برای رفع این مشکل شیوه های خانگی متعددی وجود دارد.

وزن کم کنید؛نتایج تحقیقات نشان می دهد، کاهش ۱۰ درصد از چربی بدن می تواند علایم رفلاکس را بهبود دهد.

بادام درختی خام مصرف کنید؛این ماده غذایی تولیدکننده قلیا و منبع خوب کلسیم است و PH بدن را متعادل می کند.

آلوئه ورا؛روزانه، یک لیوان آب آلوئه ورا مصرف کنید.

 آب لیموی تازه و آب ولرم:روز خود را با مخلوطی از آب لیموی تازه حل شده در یک لیوان آب ولرم آغاز کنید. مصرف ناشتای این مخلوط به طور طبیعی میزان اسید بدن را متعادل می کند. مخلوط آب و لیمو به سیستم گوارشی کمک می کند و برای همه سنین مفید است.

سرکه سیب:مصرف روزانه یک تا ۲ قاشق سرکه سیب مخلوط شده در چای همراه با عسل یا لیمو برای رفع رفلاکس اسید مفید است. بیشتر مردم این تصور نادرست را دارند که علت رفلاکس و سوء هاضمه، تولید بیش از حد اسید است. در حالی که خلاف آن است. علت رفلاکس، تولید خیلی کم اسید برای هضم غذاست.

سیب قرمز:پس از مصرف یک وعده غذایی مشکل ساز، یک سیب قرمز مصرف کنید.

نارون قرمز مصرف کنید:از مکمل های گیاهی نارون قرمز استفاده کنید تا بافت های ملتهب مجرای گوارش بهبود یابد.

مصرف دمنوش می تواند مفید باشد:دمنوش بابونه، نعناع، رازیانه و... علایم رفلاکس را کاهش می دهد.

به پهلوی چپ بخوابید:نتایج بررسی ها نشان می دهد، خوابیدن به پهلوی راست فشار اضافه به معده وارد می کند در نتیجه، علایم رفلاکس افزایش می یابد.مصرف دخانیات را کنار بگذارید، از پوشیدن لباس های تنگ بپرهیزید، بلافاصله پس از صرف غذا ورزش نکنید، بعد از میل کردن غذا دراز نکشید. ۳ ساعت قبل از خواب چیزی نخورید. هنگام خواب سر را نسبت به پاها کمی بلندتر نگه دارید.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha