دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

ماجرایی كه در سال 1392 به یك كلاهبرداری بزرگ تبدیل شد از یك پروژه كارآفرینی سوءاستفاده كرده بود. كارآفرینی و كار در منزل در استان البرز.

سلامت نیوز: ماجرایی كه در سال 1392 به یك كلاهبرداری بزرگ تبدیل شد از یك پروژه كارآفرینی سوءاستفاده كرده بود. كارآفرینی و كار در منزل در استان البرز.

آن هم با تولید كرم! «ورمی» به معنای كرم خاكی است و كمپوست هم به معنای كود آلی. ورمی كمپوست حاصل فعالیت بیولوژیك نوعی كرم خاكی است كه با تغذیه مواد آلی در طبیعت آن را به كود آلی مغذی تبدیل می كند.

شرح ماجرا به نقل از اطلاعیه وزارت جهادكشاورزی: شركت تولیدكننده به عنوان كارفرما، سرمایه گذارانی را كه هنگام تحویل ورمی كمپوست پرورش یافته، استانداردها را رعایت نكرده بودند، جریمه می كرد و به جای پرداخت 30 هزار تومان بابت تحویل هر جعبه كه وعده اش را داده بود مثلا28 هزار تومان به آنها می داد.

این جریمه ها بیشتر به آن دلیل بود كه شركت مذكور متوجه شده بود برخی از مردم كه جعبه های ورمی كمپوست را تحویل می گرفتند به درستی و همان گونه كه به آنها آموزش داده شده بود این كرم ها را تغذیه نمی كردند و نتیجه آن چیزی نمی شد كه مدنظر كارفرما بود. اما این جریمه ها به حدی رسید كه سبب اعتراض مردم شد و حتی زمانی كه مشتریان جدید برای سرمایه گذاری به دفاتر شركت وارد می شدند با معترضانی مواجه می شدند كه مدعی بودند شركت اصل پول و سود آنها را به صورت كامل نداده است.

منبع: روزنامه اعتماد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha