معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر از راه اندازی کلینیک‌های اختلالات رفتار در سراسر کشور توسط هلال احمر در سال جاری خبر داد و گفت: این کلینیک‌ها با هدف پیشگیری اجتماعی از آسیب‌های جامعه به ویژه اعتیاد راه‌اندازی می‌شوند.

سلامت نیوز: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر از راه اندازی کلینیک‌های اختلالات رفتار در سراسر کشور توسط هلال احمر در سال جاری خبر داد و گفت: این کلینیک‌ها با هدف پیشگیری اجتماعی از آسیب‌های جامعه به ویژه اعتیاد راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدرضا رئیس کرمی با بیان اینکه خدمات روان درمانی کلینیک‌های اختلالات رفتار به مراجعه کننده‌ها، رایگان ارائه می‌شود، اظهار داشت: تمامی افرادی که در این کلینیک‌ها خدمات درمانی به بیماران ارائه می‌دهند، افراد متخصص و مجرب هستند.

وی با تاکید بر اینکه در کلینیک‌های اختلالات رفتار به هیچ عنوان قصد ورود به حوزه درمان در موضوع معتادان را نداریم، افزود: تعداد این کلینیک‌های سراسری در هر استان بستگی شرایط و امکانات هلال احمر دارد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر ایجاد نظام امنیت روانی و اجتماعی را یکی از برنامه‌های این سازمان  عنوان کرد و گفت: طی سال‌های گذشته در هلال احمر با ایجاد کیلینیک‌هایی تلاش شد، برای کاهش اختلالات رفتاری اقداماتی صورت گیرد و در سال جاری نیز این کلینیک‌ها به شکل و برنامه جدید و با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه اندازی می‌شود.

رئیس کرمی ادامه داد: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در کنار سازمان جوانان و داوطلبان نیز در اقدامات گروهی جهت پیشگیری اجتماعی از اعتیاد فعالیت خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هلال احمر با ظرفیت بیش از 2 میلیون و 700 عضو جوان و داوطلب، ظرفیت و پتانسیل بسیار مناسبی جهت محقق شدن رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر دارد و این سازمان نیز در توان خود، آماده همکاری‌های لازم برای پیشگیری اجتماعی از اعتیاد است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha