رییس جمهوری در آیین گرامیداشت هفته هلال احمر تاکید کرد:شاید تنها سازمان امدادگری که مرز و حزب نمی شناسد و جناح را مد نظر قرار نمی دهد حتی مذهب و حتی ملیت و دین را و فقط در خدمت نجات انسان می باشد، هلال احمر است.

سلامت نیوز: رییس جمهوری در آیین گرامیداشت هفته هلال احمر تاکید کرد:شاید تنها سازمان امدادگری که مرز و حزب نمی شناسد و جناح را مد نظر قرار نمی دهد حتی مذهب و حتی ملیت و دین را و فقط در خدمت نجات انسان می باشد، هلال احمر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» امروز - دوشنبه - در آیین گرامیداشت هفته هلال احمر با اشاره به نوع خدمات رسانی سازمان هلال احمر افزود: شاید تنها سازمان امدادگری که مرز و حزب نمی شناسد و جناح را مد نظر قرار نمی دهد حتی مذهب و حتی ملیت و دین را و فقط در خدمت نجات انسان می باشد، هلال احمر است.

رییس جمهوری اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در جمع فداکاران و تلاشگرانی هستم که در راه نجات انسان ها و کسانی که در مسیر تسکین آلام مردم خود را آماده کرده اند و در روز نیاز وارد عمل می شوند.

روحانی اضافه کرد: خود قرآن مجید هم در برخی از آیات آنچه خطاب به ما می گوید مربوط به انسان است یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَی رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ، آنجا که به ما می گوید اگر یک نفر کشته شود فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاس جَمِیعاً.

رییس جمهوری ادامه داد: در بسیاری از امور بحث ما ویژگی های اعتقادی، عقیدتی، سیاسی، تمایلات شخصی، قومی و تعلقات مربوط به محیط جغرافیایی، هیچ چیز وجود ندارد، همان که فرمود من سمع رجل ینادی یا للمسلمین. صدای یک انسان را بشنوید که بگوید کمک. آن وقت گفت فلم یجبه فلیس بمسلم، تعبیر بسیار قوی است، اگر گرفتاری فریاد می زند و تو اعتنا نمی کنی، پس تو مسلمان نیستی، پیامبر می گوید پیرو من، امت من و جزء امت من نیست.

وی با طرح این سوال که چرا آدم هلال احمر و حتی صلیب سرخ را دوست دارد؟، گفت: یک علاقه خاصی وجود دارد، من خودم شاید اینگونه هستم، در همه جای دنیا هنگامی که آدم این لباس، آرم و حتی آمبولانس، ماشین، درمانگاه و چادری که آن آرم را دارد، می بیند احساس امنیت و راحتی می کند.

رییس جمهوری اضافه کرد: آدم احساس می کند داخل این چادر، درمانگاه یا بیمارستان کسانی هستند که فقط به فکر نجات انسان هستند و این بسیار ارزشمند است.

روحانی خطاب به امدادگران هلال احمر یادآور شد: وجود، حضور، پرچم، لباس و چادر شما بدون اینکه کاری کنید، آرامش بخش است و به مردم آرامش می دهد.

وی ادامه داد: مردم که از کنار تجهیزات شما عبور می کنند، احساس می کنند، در این چادر یا آمبولانس یک یاری هست و اگر لازم باشد او به کمک ما می آید، بی منت و بی توجه به قیافه و رنگ کمک می کند و برای اش مهم نیست نیازمند به کمک، کیست؟، از کجاست؟، از کدام شهر و قومیت است؟ و چه زبان و لهجه ای دارد؟ بسیار آرامش بخش است.

رییس جمهوری ادامه داد: بنابراین بسیار مهم است که هلال احمر ما قوی، با روحیه، توانمند و آموزش دیده باشد.

رییس جمهوری ادامه داد: هنگامی که در تلویزیون می بینیم که در جایی حادثه ای، سیل، زلزله ای یا آتش سوزی رخ داده که در همه جای دنیا این حوادث پیش می آید، بعد امدادگر چگونه خاک ها را پس می زند، با چه دقت و انواع ابزاری که در اختیار دارد، انسانی را با مهارت نجات می دهد، وقتی معلوم شود که این امدادگر از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است، برای مردم ما بسیار لذت بخش و غرور آفرین است.

روحانی خطاب به امدادگران هلال احمر ادامه داد: در کشوری حادثه ای رخ داده است، افغانستان، لبنان، آفریقای مرکزی، آمریکای لاتین یا هر کجا، شما رفتید و انسان گرفتاری را نجات دادید، آقای دکتر فرهادی رییس سازمان هلال احمر چون خود پزشک است می تواند این مجوز را به شما دهد که رگ هم بگیرید و ... به هر حال آن هم نکته ای است، خوب است با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم هماهنگ شود، چه اشکالی دارد اگر آموزش لازم را دیدید، کمک بیشتری کنید. چون جان یک انسان است و اولین فردی هستید که به محل حادثه می رسید و تا گروه دیگر و پزشک برسد، بیمارستان صحرایی برپا شود، بتوانید کمک بیشتری کنید.

روحانی اضافه کرد: هلال یک سمبلی شده در دنیای اسلام ، معماری اسلامی از قرن ها پیش به هر حال بصورت یک سمبل درآمده و و قرآن می گوید یسألونک عن الأهلة از این هلال ها که طول می کند دوباره غروب می کند دوباره ماه بعد همین هلال طلوع می کند.

وی تصریح کرد: قل هی مواقیت للناس والحج این هلال برای وقت شناسی است. به نفع جامعه و برای نظم جامعه و برای آشنایی با مواقیت و مواقف مربوط به عبادت و از جمله حج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha