دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

وضعیت سه دختر جوان که در پارک ارم دچار مصدومیت شدید شده و از ناحیه نخاع آسیب‌ دیده‌اند همچنان در شرایط نامساعدی قرار دارد. این در حالی است که پیگیری‌ها برای پی‌بردن به علت حادثه و شناسایی مقصران احتمالی همچنان ادامه دارد.

سلامت نیوز: وضعیت سه دختر جوان که در پارک ارم دچار مصدومیت شدید شده و از ناحیه نخاع آسیب‌ دیده‌اند همچنان در شرایط نامساعدی قرار دارد. این در حالی است که پیگیری‌ها برای پی‌بردن به علت حادثه و شناسایی مقصران احتمالی همچنان ادامه دارد.

بنا به اخبار رسیده‌، پرونده‌ای قضایی در این خصوص تشکیل و به شعبه 16 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران فرستاده شده است تا به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد. همچنین مسلم بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد نتیجه آزمایش‌های این سازمان احتمالا امروز اعلام خواهد شد. بیات گفت: «شفت آسیب‌ دیده و یک نمونه از شفت سالم دستگاه را باز کرده و برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده‌ایم که فکر می‌کنم امروز نتایج این بررسی‌ها به دست ما برسد.» او نقص‌فنی را یکی از فرضیات در بررسی علت این حادثه دانست و افزود: «باید تمام مواردی را که احتمال می‌رود در بروز این حادثه نقش داشته است بررسی کنیم. بنابراین بهتر است تا زمان اعلام نتایج بررسی‌ها و آزمایش‌ها صبر و پس از آن با مدرک درباره علت قطعی وقوع این حادثه صحبت کنیم.»

در همین حال مرتضی طلایی به مهر گفت: در جلسه دیروز شورا این حادثه بررسی شد و اعضای شورا با توجه به فرسوده‌بودن این مجموعه از دادستان درخواست کردند مانع فعالیت پارک ارم شود. البته اسماعیل دوستی عضو دیگر شورا در گفت‌وگو با خبرنگار ما بحث درخواست برای تعطیلی پارک ارم را رد کرد و گفت: «اعضای شورا تصمیم به بازسازی پارک گرفته‌اند تا قطعات آسیب‌پذیر تعمیر اساسی شوند. همچنین کمیسیون نظارت را مامور کردیم تا حادثه را علت‌یابی کنند. اعضای شورا از مسوولان پارک نیز خواستند پاسخگو باشند.» در همین حال جهانگیر، مدیر پارک ارم در واکنش به گزارش‌های منتشرشده به ایسنا گفت: متاسفانه در برخی از اخبار حتی محل وقوع این حادثه شهربازی لونای یک اعلام شده بود در حالی که حادثه در لونای دو رخ داده است. انعکاس نادرست اخبار موج نامناسبی در جامعه ایجاد می‌کند. روز یکشنبه فاضلاب باغ‌وحش پارک ارم افتتاح ‌شد و من فکر می‌کنم باید به این خبر نیز پرداخته می‌شد. از سوی دیگر در برخی رسانه‌ها گفته شده بود که وسایل شهربازی استاندارد نیستند در حالی که تمامی تجهیزات پارک ارم استاندارد دارند.


این اظهارنظرها در شرایطی مطرح می‌شود که نگار قربانی، مانیا یوسفی و رکسانا فرحی همچنان در بیمارستان بستری هستند و تحت‌درمان قرار دارند.  نیما، پسرعموی رکسانا که در محل حادثه حضور داشت به خبرنگار ما گفت: ما شش‌نفر بودیم که برای تفریح به پارک ارم رفته‌ بودیم. چند وسیله را سوار شدیم و بعد به سمت موش دیوانه رفتیم. کابین‌ها جداجدا بود و نمی‌شد همگی با هم سوار یک کابین شویم. قرار بر این شد دخترها در یک کابین باشند و پسرها هم در یک کابین. وقتی دخترها سوار شدند، زودتر از ما حرکت کردند. ما کابین پشت‌سرشان بودیم.  کابین آنها روی ریل‌ها اوج گرفت و در بالاترین نقطه قرار گرفت بعد کابین ما حرکت کرد. دخترها به پایین آمدند و ارتفاعشان کم شد.

ما از بالا شاهد اتفاقی که می‌افتاد بودیم چون کابین ما در بالاترین نقطه ایستاده‌ بود، از آن بالا همه‌چیز را می‌دیدیم. متوجه شدیم کابین دخترها پرت شد، اما اینکه اول چطور کابین از ریل جدا شد را ندیدیم. وی گفت: ما می‌دیدیم کابین پرت شده و دخترها در آن گیر افتاده‌اند. مردم جمع‌ شده بودند. هرچه فریاد می‌زدیم ما را پایین بیاورند همراه آن دخترها هستیم قبول نمی‌کردند می‌گفتند صبر کنید شما را پایین می‌آوریم. بیشتر از 45دقیقه طول کشید تا آمبولانس و آتش‌نشانی بیایند ما لحظه‌لحظه خردشدن استخوان‌های عزیزانمان را می‌دیدیم و کاری از دستمان ساخته نبود. بعد از مدتی وقتی که دیدیم کسی کاری نمی‌کند و حتی یک مسوول هم نیامده و نیروی امداد هم نیست هرسه از کابین پیاده شدیم و از روی ریل‌ها به پایین رفتیم. ارتفاع تقریبا 9 متر بود. ما با جان خودمان بازی کردیم اما چاره‌ای نبود. عزیزانمان داشتند جان می‌دادند و کسی به دادشان نمی‌رسید. هیچ‌کس آنجا نبود و مسوول دستگاه هم کاری از دستش برنمی‌آمد. وقتی پایین رسیدیم نیروهای امداد و آتش‌نشانی هم آمدند.  نیما درباره نحوه سقوط کابین گفت: برای لحظاتی توانستم با رکسانا صحبت کنم آنطور که او می‌گفت اول کابین از روی ریل جدا شده، بعد دوباره روی ریل قرار گرفته.

دوباره جدا شده، چند دور چرخیده و به زمین افتاده است.  وی درباره آخرین وضعیت سه مصدوم گفت: رکسانا وضعیت بهتری نسبت به دونفر دیگر دارد چون وسط آنها نشسته بود. مهره‌های گردنش شکسته و به نخاع فشار وارد کرده ‌است اما امید به بهبود او وجود دارد اما نگار در وضعیت بحرانی قرار دارد. او علاوه بر اینکه سه مهره گردنش شکسته یکی از مهره‌های حساس کمرش نیز شکسته و رگ اعصاب را قطع کرده، لگن و چندجای دیگر بدنش هم شکسته ‌است و احتمال اینکه نتواند سلامتی خودش را به دست آورد وجود دارد. مانیا هم مهره‌های گردن، لگن و مچ دستش شکسته و ریه‌اش هم سوراخ شده که به او دستگاه‌های مختلفی وصل کرده‌اند و او نیز نیاز به عمل جراحی دارد.  پدر نگار نیز درباره وضعیت دخترش گفت: صبح که دکتر می‌خواست نگار را به اتاق عمل ببرد قبل از جراحی به ما گفت وضعیت دخترمان به‌شدت خطرناک است. او گفت عضلات تنفسی در قسمت قفسه سینه از بین رفته و نگار با دیافراگم نفس می‌کشد. هر لحظه خطر مرگ دخترم را تهدید می‌کند و دکتر گفته ممکن است مجبور شوند به او اکسیژن وصل کنند. او گفته وسعت آسیب بسیار زیاد و ممکن است بیهوشی یا سنگینی عمل توان نگار را تمام کند. با اینکه من به همسرم وضعیت بد دخترمان را تا این حد تشریح نکرده‌ بودم اما دکتر گفت بهتر است واقعیت را بداند و باید آماده همه‌چیز باشیم.

منبع:روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha