رئیس سازمان تامین اجتماعی، از هماهنگی این سازمان با بیمه پایه برای نحوه سیاست‌گذاری و مزایای ارایه شده به بیمه شدگان خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های سلامت از سوی مقام معظم رهبری بیمه‌ها باید با یکدیگر هماهنگ شده تا نظام سلامت اجرا شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان تامین اجتماعی، از هماهنگی این سازمان با بیمه پایه برای نحوه سیاست‌گذاری و مزایای ارایه شده به بیمه شدگان خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های سلامت از سوی مقام معظم رهبری بیمه‌ها باید با یکدیگر هماهنگ شده تا نظام سلامت اجرا شود.

سیدتقی نوربخش در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری ابلاغ سیاست‌های نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری، افزود:‌ بدون‌شک با توجه به ابلاغ سیاست‌های سلامت از سوی مقام معظم رهبری کل نظام سلامت باید منطبق با راهبردهای ایشان حرکت کند.

وی ادامه داد: در این سیاست‌ها مقام معظم رهبری از بیمه‌های پایه نام بردند و طبیعی است که بیمه‌ها باید با یکدیگر هماهنگ شده تا نظام سلامت اجرایی شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه هماهنگی‌های بین بیمه‌ها تنها به معنای سخت‌افزاری نیست، تاکید کرد: در این هماهنگی‌ها ادغام سازمان‌ها مدنظر نیست بلکه سیاست‌گذاری‌ها و مزایای ارایه شده به بیمه شدگان و نحوه عقد قراردادها باید مورد توجه قرار گیرد.

نوربخش یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و اکنون در حال اتخاذ تدابیری هستیم تا بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با سایر بیمه‌ها هماهنگ باشیم.

وی با یادآوری تعداد بیکاران زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی،‌ افزود: اکنون  سازمان تامین اجتماعی به 195 هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کند که هزینه بیمه این تعداد در سال معادل هزار و 200 میلیارد در سال می‌شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در تشریح جزئیات آخرین پرداختی‌ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، افزود: برای نخستین بار در طول تاریخ سازمان، از فروردین ماه سال جاری 20 درصد حداقل حقوق دستمزد را پرداخت کردیم که با توجه به تصویب از سوی هیات دولت مابقی آن یعنی تا 25 درصد پرداختی‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی این سازمان مکلف‌ است‌ میزان‌ کلیه‌ مستمری‌های‌ بازنشستگی‌،از کارافتادگی‌ کلی‌ و مجموع‌ مستمری‌ بازماندگان‌ را در فواصل‌ زمانی‌ که‌ حداکثر از سالی‌ یکبار کمتر نباشد باتوجه‌ به‌ افزایش‌هزینه‌ زندگی‌ با تصویب‌ هیأت‌ وزیران‌ به‌ همان‌ نسبت‌ افزایش دهد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha