معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ادغام سازمانهای بیمه گر در شرایط کنونی جایگاه قانونی ندارد.

سلامت نیوز:معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ادغام سازمانهای بیمه گر در شرایط کنونی جایگاه قانونی ندارد.

ˈمحمدعلی همتی در مراسم معارفه مدیر جدید درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی در مشهد افزود: براساس سیاستهای جدید حوزه سلامت سازمانهای بیمه گر باید به عنوان سازمانهای رقیب در ارائه خدمات قلمداد شوند.

وی با اشاره به برنامه های امسال سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: پیاده سازی بحث ارجاع داخلی پزشکان، راه اندازی مرکز طب سالمندان، اصلاح نظام پرداخت به پزشکان در مناطق محروم و پیاده سازی اتوماسیون و مکانیزاسیون سامانه ˈاچ.آی.اسˈ بیمارستانی از جمله این برنامه ها است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کاهش فرانشیز دارو و درمان بیماران سرطانی را از دیگر اقدامات عنوان و بیان کرد: بدین طریق سهم هزینه پرداختی بیماران از 30 به 10 درصد کاهش یافته و خدمات درمانی بسیاری از بیماریها مانند تالاسمی و هموفیلی نیز رایگان ارائه می شود.

همتی همچنین گفت: خط قرمز سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید، پاک دستی است لذا این سازمان و مدیرانش باید در عمل نشان دهند که پاک دست ترین ها هستند.

وی افزود: شایسته محوری، پاک دستی و پاسخگویی شعار و محور برنامه های سازمان تامین اجتماعی در برهه کنونی است.

او اظهار داشت: همه می دانند که سازمان تامین اجتماعی در شرایطی خاص از ماموریت خود کنار رفته و دچار حاشیه هایی شده بود که در دولت یازدهم این حاشیه ها رفع شد.

وی گفت: حوزه سلامت اولویت مهم و محور اصلی برنامه های دولت تدبیر و امید است در حالی که سلامت در دولتهای پیشین در اولویت هفتم، هشتم و حتی سیزدهم برنامه ها قرار داشت.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اکنون فرصتهای منحصر بفرد و مغتنم فراروی نظام سلامت کشور قرار گرفته لذا همه متولیان نظام سلامت باید سیاستهای ابلاغی را چراغ راه خود قرار دهند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان تاثیرگذارترین نهاد غیردولتی و دومین تولیدکننده درمان در کشور به شمار می رود.

او بیان کرد: این سازمان هم اکنون با 77 بیمارستان و 275 مرکز بهداشتی و درمانی شامل پلی کلینیک و دی کلینیک عمومی و تخصصی در خدمت 38 میلیون نفر بیمه شده در سطح کشور قرار دارد.

همتی افزود: هشت هزار و 800 تخت بیمارستانی در مراکز درمانی این سازمان فعال است و بدین طریق شش هزار و 500 پزشک متخصص و عمومی و 12 هزار و 500 پرستار در کشور در این چارچوب فعالیت دارند.

وی تعداد موسسه های طرف قرارداد با تامین اجتماعی در کشور را نیز 45 هزار مورد شامل پزشک، داروخانه و مراکز درمانی عنوان کرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: برای ساخت مراکز درمانی و کلینیکهای تخصصی در سال جاری بودجه قابل توجهی اختصاص یافته است.

وی افزود: بودجه احداث مراکز درمانی ملکی این سازمان چهار هزار و 100 میلیارد تومان و بودجه ارائه خدمات درمانی شش هزار و 100 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

در این مراسم دکتر حمید داستانی به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی معرفی و از خدمات دکتر ˈعلی رضازادهˈ مدیر سابق این اداره در طول هشت سال فعالیتش قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha