پسر جوان که با نقشه دوستش، مادر او را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.

سلامت نیوز: پسر جوان که با نقشه دوستش، مادر او را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.
در این پرونده، «شاهرخ» سال 91 در جریان سرقت از خانه زنی به نام «طرلان» در شهریار او را به قتل رساند. پسر مقتول به نام «ایرج» نیز در این پرونده متهم به معاونت در قتل است.

سال گذشته محاکمه شاهرخ در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل تقاضای قصاص و برای برادرشان تقاضای مجازات قانونی کردند.

سپس قاضی عزیزمحمدی رییس شعبه با تفهیم اتهام به شاهرخ از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

شاهرخ نیز با قبول اتهامش گفت: من و ایرج هر دو معتاد بودیم.یک روز ایرج به من گفت مادرش طلاهای زیادی دارد و به من پیشنهاد کرد برای سرقت طلاهای مادرش به خانه شان بروم من هم قبول کردم.آن روز قرار بود طبق قرار قبلی بعد از رفتن پدر ایرج من با کمک نردبانی که او برای این کار آماده گذاشته بود از طریق دیوار وارد خانه اشان شوم.وقتی داخل شدم دیدم که ایرج دست و پای خودش را بسته تا صحنه سازی کند.من به دنبال طلاها می گشتم که دیدم مادر ایرج متوجه حضور من شده است.برای اینکه سروصدا نکند یک پتو روی او انداختم و با چاقویم چند ضربه به سرش زدم. بعد با دست دهانش را گرفتم اما او دستم را گاز گرفت.بعد التماس کرد که ولش کنم و در جا شش تا از النگوهایش را در آورد و به من داد. بعد من برای اینکه راحت فرار کنم او را در کنج دیوار گذاشتم و مقداری رختخواب جلوی وی قرار دادم و روی رختخواب ها چند تا پشتی گذاشتم.کمی بعد برای آنکه مطمئن شوم او نمی تواند فرار کند کشوی یکی از کمدها را در آوردم و روی پشتی ها گذاشتم. وقتی رفتم آب بخورم دیدم که کشو از روی رختخواب ها روی سر پیرزن افتاده است.

هیات قضات پس از شنیدن اظهارات متهم ردیف اول برای تصمیم گیری درباره پرونده وارد شور شده و شاهرخ را به قصاص محکوم کردند. پسر مقتول نیز به صورت غیابی به زندان محکوم شد.

در حالی با تائید حکم قصاص پسر جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، اولیای دم مقتول رضایت خود را اعلام کردند.

صبح امروز جلسه محاکمه متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که متهم با قبول اتهامش گفت: من قصد قتل نداشتم و حالا از کار خود پشیمانم از قضات دادگاه هم می خواهم مرا عفو کنند.

پس از آخرین دفاعیات پسر جنایتکار قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha