سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 111859

معاون وزیر نفت با بیان این که کمک به توسعه وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو بسیار خوب است، پیشنهاد داد: تاکسی‌های تهران برقی شوند زیرا از این طریق هم آلودگی صوتی کاهش پیدا می‌کند و هم از آلودگی هوا کاسته می‌شود.

معاون وزیر نفت با بیان این که کمک به توسعه وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو بسیار خوب است، پیشنهاد داد: تاکسی‌های تهران برقی شوند زیرا از این طریق هم آلودگی صوتی کاهش پیدا می‌کند و هم از آلودگی هوا کاسته می‌شود.
عباس شعری‌مقدم‌ در پاسخ به ایسنا مبنی بر این که آیا سلامت بنزین پتروشیمی‌ها را تایید می‌کنید یا خیر گفت: به نظر من نباید در مورد میزان بنزن موجود در بنزین مانور داد بلکه باید توجه کرد با این حجم ترافیک در تهران و کلان شهر‌ها، هر چه استفاده کنیم فضا را آلوده می‌کند.
وی با اشاره به این که حتی اگر میزان بنزن در بنزین را زیر یک درصد هم بیاوریم، هوا آلوده می‌شود، گفت: باید در زمینه کاهش تردد وسایل نقلیه تبلیغ شود تا مردم بیشتر از وسایل وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: حتی اگر بنزن و آروماتیک در بنزین وجود نداشته باشد، آیا مواد آلوده کننده دیگر در بنزین نیست؟ آیا بنزین دی اکسید کربن ندارد؟
زنگنه اقدام خیلی خوبی انجام می‌دهد که به توسعه وسایل نقلیه عمومی کمک می‌کند و از سوی دیگر به توسعه مترو توجه می‌شود.
وی با بیان این که معتقدم اگر تاکسی‌های تهران را برقی کنیم از آلودگی صوتی و آلودگی هوا کاسته می‌شود، گفت: الان سر یک مورد پیش پا افتاده مدام با هم چالش داریم. یکی می‌گوید که بنزین آلوده کننده است و دیگری می‌گوید نیست. باید برویم سر اصل موضوع و مصرف بنزین را کاهش دهیم.
شعری‌مقدم با تاکید بر این که برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید صرفه‌جویی را یاد بگیریم، گفت: باید بیاموزیم که از انرژی به بهترین نحو استفاده کنیم.
به گزارش ایسنا، در دولت یازدهم مساله واردات بنزین مطرح شد که دلیل اصلی آن از سوی وزارت نفت و سازمان محیط زیست، آلوده بودن بنزین پتروشیمی ذکر می‌شود. هرچند که وزیر نفت به تازگی اعلام کرده که دستور توقف تولید بنزین از پتروشیمی را صادر کرده اما برخی مدیران سابق و کنونی پتروشیمی معتقدند که بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها (اکتان‌افزا) پاک است و میزان بنزن آن کمتر از استاندارد تعیین شده هست.
گویا ایران کاتالیست مورد نیاز برای کاهش بنزن موجود در بنزین به حد استاندارد را ندارد اما با توسعه تکنولوژی و بومی‌سازی دانش‌ها، از سال جاری قرار است که کاتالیست تولید شده در ایران برای کاهش بنزن به حد استاندارد و کمتر از آن در برخی پالایشگاه‌ها استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha