سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 111864

معاون طب سنتی وزیر بهداشت بر لزوم نهادینه‌ شدن طب سنتی در نظام سلامت تاکید کرد.

 دکتر محمود خدادوست در نخستین جشنواره ملی طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی که در نطنز برگزار شد با اشاره به سیاست‌های کلی نظام سلامت که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: بند دوازدهم این سیاست‌ها با شش جزء متمم به احیاء، توسعه، ترویج و نهادینه‌ کردن طب سنتی در کشور مربوط می‌شود.
وی قابلیت‌ها و توانایی طب سنتی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبیعت مدبره موضوعی است که به تعبیر حکما سامانه هوشمندی در بدن وجود دارد که به صورت غیرارادی بدن را مدیریت می‌کند.
خدادوست خلا حکیم‌پروری در نظام آموزش پزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر بر این باور باشیم که کوچک شده اراده مطلق خدا در هر فردی وجود دارد قطعا رویکرد و برخورد با انسان‌ها کاملا متفاوت خواهد بود.
وی با اشاره به تاثیر ستارگان و کواکب در روی بدن انسان گفت: علاج هر دردی را باید در طبیعت یافت چرا که طبیعت بدن با فرآورده‌های طبیعی سازگار است. در هر حال حرف‌هایی که امروز در مباحث نوین پزشکی عنوان می‌شود را سال‌های سال است که حکمای ما گفته‌اند.
معاون وزیر بهداشت در پایان به ایسنا گفت: طب سنتی به دلیل توانایی‌هایش به انسان توجه ویژه‌ای دارد امیدواریم در راستای سیاست‌های ابلاغی کلی نظام سلامت، طب سنتی در نظام سلامت کشور نهادینه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha