رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم حرکت خدمات طب سنتی پابه‌پای طب نوین تاکید کرد.

سلامت نیوز : دکتر محمدرضا شمس اردکانی در جشنواره ملی طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی که در نطنز برگزار شد ضمن اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری گفت:‌ یکی از بندهای این سیاست‌ها به توسعه، ترویج و نهادینه‌ شدن طب سنتی به عنوان اصلی مهم در نظام سلامت می‌پردازد.
وی به ایسنا گفت: آموزش، پژوهش و خدمات در طب سنتی باید پابه‌پای طب نوین حرکت کند. همچنین لازم است به مبحث سبک زندگی از منظر طب سنتی پرداخته شود. می‌توانیم در زمینه سبک زندگی مردم براساس طب سنتی توصیه‌هایی داشته باشیم.
رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران به قدمت 8 هزار ساله تاریخ علم، فرهنگ و تمدن در نطنز اشاره کرد و گفت:‌ ایجاد پایگاه تحقیقاتی گیاهان دارویی طب سنتی در این منطقه لازم است.
وی همچنین ایجاد مرکز آموزش عالی کشت و ترویج گیاهان دارویی و همچنین ایجاد باغ گیاهان دارویی علمی و تفریحی را در نطنز پیشنهاد داد و گفت: ‌این موضوع بسیار می‌تواند به مقوله گردشگری کمک کند و همچنین می‌تواند در تبدیل شدن استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری سلامت موثر باشد.
همچنین در ادامه این مراسم دکتر زرگر استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرآمد است، گفت: در این استان 25 هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بالغ بر 2000 مورد آن ثبت ملی شده است. همچنین 4 اثر نیز به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. 60 درصد صنایع دستی کشور نیز در استان اصفهان است.
وی ضمن اشاره به اقلیم استان اصفهان افزود: این استان می‌تواند در توریسم سلامت و طبیعی و فرهنگی فعال باشد. در این استان 308 اثر طبیعی واجد شرایط ثبت در میراث طبیعی وجود دارد.
استاندار اصفهان در ادامه گفت:‌ از سه ماه گذشته تصمیم گرفته‌ایم منطقه ویژه گیاهان دارویی در استان اصفهان ایجاد کنیم. تاکنون سه نقطه را در این زمینه شناسایی کرده‌ایم که نطنز یکی از این موارد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha