دانشمندان آمریکایی با استفاده از گلبولهای سفید موشهای مقاوم در مقابل سرطان موفق شدند 100 درصد از مدلهای حیوانی مبتلا به انواعی از تومورها را درمان کنند.

محققان مرکز پزشکی باپتیست در دانشگاه ویک فارست کالیفرنیا با استفاده از گلبولهای سفید موشهای مقاوم در برابر تومورها موفق شدند 100 درصد از موشهای آزمایشگاهی را که مبتلا به انواع مختلفی از سرطان بودند درمان کنند.

این دانشمندان امیدوارند از این روش درمانی در انسان نیز استفاده کنند و به نتایج درمان قطعی سرطان دست یابند. این درمان برپایه تزریق گلبولهای سفید ویژه ای با عنوان "گرانولوسیتها" است. این گرانولویستها از اهداکننده گرفته شده و به بیماران با تومورهای در مراحل پیشرفته تزریق می شود.

براساس گزارش ایندپندنت، در آزمایش این روش درمانی جدید که روی موشها انجام شد گرانولویستها از موشهایی گرفته شد که در مقابل تومورها مقاوم شده بودند. این آزمایش نتایج کاملا مثبتی داشت به طوری که 100 موشهای تحت درمان به طور کامل معالجه شدند.

این تحقیقات نشان می دهد در این نوع از گلبولهای سفید که از افراد سالم گرفته شده اند سیستم ایمنی می تواند سلولهایی با سطوح بالای فعالیت ضد سرطانی تولید کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha