سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 111871

دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان داخلی ایران با بیان این که مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها در کشورمان تبدیل به فرهنگ شده هشدار داد:این در حالی است که مصرف بیش از حد آنتی بیوتیك ها عواقب جبران ناپذیری در پی دارد.

سلامت نیوز :دکتر کیوان الچیان ضمن اعلام این خبرافزود: بسیاری از عفونت ها ویروسی اند و برای درمان نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ها نیست. حال آن که اغلب مردم فکر می کنند در صورت عدم تجویز آنتی بیوتیک درزمینه درمان شان  کوتاهی شده یا پزشك درحق بیمارجفاكرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از عفونت های تنفسی،گلودردها و دردهای گوش ناشی از عفونت های ویروسی است که درمان آنها محافظتی است نه مصرف آنتی بیوتیک ها.

متخصص داخلی تأکید کرد: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها بدون کشت و آنتی بیوگرام، میکروب ها و عوامل عفونی را نسبت به درمان دارویی مقاوم می سازند از این رو باید آنتی بیوتیک های نسل جدید مورد استفاده قرار گیرند.

عضو هیئت مدیره  جامعه پزشکان متخصص  داخلی ایران هشدار داد: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها چه به درخواست بیمار و چه بنا به تجویز نادرست و نا به هنگام پزشک عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی تصریح كرد: برگزاری کلاس ها و دوره های مناسب از سوی وزارت بهداشت برای پزشکان در جهت یادگیری درباره  مصرف  آنتی بیوتیک ها و نحوه تجویز آنها در همه مجامع علمی و کنگره های آموزشی خالی از لطف نیست.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان داخلی- 30اردیبهشت تادوم خرداد خاطرنشان کرد: این کنگره برمبنای برگزاری سمپوزیم های مختلفی پایه ریزی شده است که طی آنها مطالب جدید و قابل استفاده ای در اختیار پزشکان گذاشته می شود.

به گفته وی در این کنگره سعی شده روش های صحیح،درست و به جا در رابطه با  مصرف و نوع آنتی بیوتیک ها در برخورد با عوامل میکروبی و عفونی در قالب آموزش ارایه  شود.

وی یکی دیگر از این سمپوزیم ها را مربوط به هپاتیت در بیماران گوارشی اعلام و تصریح کرد: در واقع در مورد درمان ها و روش های هپاتیت C صحبت می شود.

متخصص بیماری های داخلی با اشاره به سمپوزیم بیماری های ریوی گفت: در این سمپوزیم به روش های تشخیصی و درمانی جدید بیماران ریوی پرداخته می شود.

وی برگزاری سمپوزیم بیماران خونی،روش های جدید و نوین در مورد تشخیص و درمان سرطان، دیابت، تشخیص و تازه های درمان آن را بخش دیگری از برنامه های این کنگره اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره جامعه  پزشکان متخصص  داخلی ایران یادآور شد: همچنین در این کنگره پرداختن به آموزش استفاده از تکنولوژی های جدید در راستای تشخیص بیماران گوارشی با استفاده از آندوسکوپی های پیشرفته و کولونوسکوپی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گفته دكترالچیان برای تمام رده های پزشکی شرکت کننده در این کنگره 17 امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.

 

مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • afra ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام واقعا مطالب مفيد و اموزنده اي بود