رئیس جمعیت هلال احمر ایران از توانایی شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران در تولید 50 میلیون عدد سرنگهای سه تکه برای تامین نیاز بازار داخلی کشور خبر داد.

سصلامت نیوز : دکتر محمد فرهادی در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید مایع دیالیز، تولید سرنگ سه تکه و دستگاه استابلایزر در جمعیت سها هلال، به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر تولید مایع دیالیز در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران حدود 2 میلیون لیتر در سال است که 50 درصد ظرفیت مورد نیاز کشور را تامین می کند و در صورت حمایت، شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران توانایی افزایش تولید تا ۷۰ درصد از مایع دیالیز کشور را نیز دارد.

تولید دستگاه استابلایزر و صرفه جویی 5 میلیون دلاری برای کشور

وی همچنین به رونمایی از دستگاه استابلایزر یا اختاپوس اشاره کرد و افزود: استابلایزر، دستگاهی است که هنگام جراحی قلب باز استفاده می شود و پیش از این واردات آن سالانه بیش از 5 میلیون دلار ارز صرف هزینه واردات آن می شده است.

تولید سرنگ سه تکه در هلال احمر

فرهادی ادامه داد: با همت متخصصان از اواسط سال گذشته کار طراحی مقدماتی سرنگهای سه تکه 2 و 5 سی سی آغاز شد که در سومین روز از هفته هلال احمر، از قالبهای مربوطه و دستگاه مونتاژ آن با ظرفیت تولید 450 میلیون عدد انواع سرنگ بهره برداری شد.

وی تاکید کرد: شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران قادر خواهد شد تا سقف 50 میلیون عدد از این سرنگها را تولید و وارد بازار کند.

مهر 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha