چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 111891

یک دکترای تغذیه با اشاره به اینکه رژیم غذایی کاهش وزن در مادران شیرده موجب کاهش میزان شیردهی می‌شود، گفت: عدم مصرف مواد غذایی به میزان مورد نیاز بدن موجب کاهش و خشک شدن شیر می‌شود.

سلامت نیوز: یک دکترای تغذیه با اشاره به اینکه رژیم غذایی کاهش وزن در مادران شیرده موجب کاهش میزان شیردهی می‌شود، گفت: عدم مصرف مواد غذایی به میزان مورد نیاز بدن موجب کاهش و خشک شدن شیر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مینو فروزانی با تاکید بر اینکه مادر شیرده باید علاوه بر سه نوبت غذای کافی، میان وعده‌های غذایی سالم را مصرف کند، گفت: مصرف انواع میوه‌ها، غلات، ماست مخلوط با میوه میان وعده‌ای مناسب است تا مادر هم شیر کافی داشته باشد و هم چاق نشود.

وی با تاکید بر اینکه شیردهی موجب از دست دادن چربی‌های بدن می شود، یادآور شد: مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند، زودتر از مادرانی که به کودک شیرخشک می‌دهند به وزن قبل از بارداری می رسند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: پیروی ار رژیم غذایی کاهش وزن در مادر شیرده، باعث می‌شود تا وی دچار سوء تغذیه شود و سرانجام نیز شیر مادر کم و خشک شود.

فروزانی بهترین راهکار کاهش وزن در مادران شیرده را عدم مصرف غذای مازاد بر نیاز بدن دانست و گفت: رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از یک برنامه ورزشی موجب کاهش وزن تدریجی می شود.

این دکترای تغذیه گفت: مصرف غذای سالم در دوران شیردهی و خوردن آب در خلال شیر دادن موجب می شود که مادر هر هفته نیم کیلو وزن خود را کم کند و در مدت یک سال وزن اضافی را از دست بدهد.

وی گفت: مادر شیرده برای صبحانه باید یک لیوان شیر همراه با یک عدد میوه، یک عدد تخم مرغ و به اندازه دو کف دست نان همراه با پنیر میل کند.

فروزانی تصریح کرد: برای تامین کالری و املاح مورد نیاز بدن در وعده ناهار مصرف 100 گرم گوشت، یک بشقاب متوسط برنج، سبزیجات تازه و دو عدد میوه مناسب است. در وعده شام نیز یک لیوان شیر با نان و 100 گرم گوشت سفید یا قرمز کفایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha