چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 111924

این روزها بتدریج شاهد گرم‌تر شدن هوا و تعطیلی مدارس، تغییر رفتارها و طولانی‌تر شدن زمان حضور کودکان در خارج از خانه هستیم.

سلامت نیوز: این روزها بتدریج شاهد گرم‌تر شدن هوا و تعطیلی مدارس، تغییر رفتارها و طولانی‌تر شدن زمان حضور کودکان در خارج از خانه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، چنین اتفاقاتی در برخی موارد باعث تغییر وضع بیماری ها در کودکان و بویژه بروز عفونت های ویروسی و همراه با آلرژی های فصلی می شود بنابراین ممکن است کودک که به علت تب و آبریزش بینی و سرفه در حال مصرف دارو و آنتی بیوتیک است، دچار بثورات پوستی نیز در سطح بدنش شود، تا جایی که پزشک را در مورد ویروسی بودن ضایعات یا آلرژی به مصرف دارویی که خورده است، به شک بیندازد که وجود سابقه آلرژی قبلی به داروی مورد نظر یا دیگر داروها و علائم همراه در کودک در تشخیص کمک کننده است.

بیماری عفونی دیگری که در فصل بهار باعث تب و ضایعات جلدی تاولی می شود، آبله مرغان است که معمولا در کودکان، بیماری خفیفی است، ولی اگر بزرگ ترها به آن مبتلا شوند، ممکن است خطرناک و شدید شود.

مادران باید توجه کنند در صورتی که کودکشان را به مناطق پر درخت می برند و سابقه آلرژی نیز دارد، از ماسک استفاده کنند و مراقب آنها باشند و در فرصت های مناسب دست و رویش را بشویند و اجازه ندهند کودکان بیمار را ببوسند یا آنها را بغل کنند یا در یک ظرف با هم غذا بخورند.

از بیماری های دیگر شایع در این فصل، تب و استفراغ و اسهال است که بخصوص در کودکان کوچک تر به دلیل شدیدتر بودن علائم باعث نگرانی والدین می شود.

توصیه می شود در صورت وقوع تب و استفراغ و اسهال در کودکتان از مصرف داروهای کند کننده حرکات روده و آنتی بیوتیک ها خودداری کنید و از دادن آب خالی یا مواد شیرین مثل چای کمرنگ و خنک و شیرین یا آبمیوه های صنعتی به میزان زیاد به کودک خودداری کنید.

در این موارد در صورتی که در مسافرت هستید و به پزشک دسترسی ندارید از محلول خوراکی او آر اس استفاده کنید. این دارو به صورت بسته های پودری موجود است و می توان یک بسته آن را در چهار لیوان آب جوشیده سرد شده مخلوط کرد و مایع به دست آمده را درصورت امکان در یخچال گذاشت تا کاملا سرد شود و از این محلول خنک هر پنج دقیقه یک قاشق به کودک خوراند.

این محلول باعث از بین رفتن حالت تهوع در کودک شده و مایعات از دست داده شده از طریق اسهال یا استفراغ را بخوبی جایگزین کرده و باعث بهبود سریع تر کودک می شود.

به خاطر داشته باشید شست وشوی دست با آب و صابون یا محلول های ضدعفونی کننده که در بازار موجود است، قبل از غذا، بعد از دستشویی و بعد از بازی و مراجعه به منزل احتمال ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha