سی‌امین کنگره رادیولوژی ایران با حضور رییس سازمان نظام پزشکی کشور و بیش از 2000 پزشک متخصص و کارشناس پرتونگاری و نیز جمعی از استادان و میهمانان خارجی عصر روز سه‌شنبه در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

موسسات رادیولوژی به مراکز تخصصی تشخیصی- درمانی تبدیل می‌شوند

سلامت نیوز: سی‌امین کنگره رادیولوژی ایران با حضور رییس سازمان نظام پزشکی کشور و بیش از 2000 پزشک متخصص و کارشناس پرتونگاری و نیز جمعی از استادان و میهمانان خارجی عصر روز سه‌شنبه در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: امروزه نقش موسسات رادیولوژی فراتر از صرف تصویربرداری است و با روند پیشرفت‌های تکنولوژی در این حوزه به زودی شاهد آن خواهیم بود که موسسات رادیولوژی اعم از دولتی و خصوصی در سراسر کشور به مراکز تخصصی تشخیصی- درمانی تبدیل شوند. 

دکتر علیرضا زالی عصر روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه سی‌امین کنگره رادیولوژی ایران با اعلام این مطلب افزود: خروج مراکز تصویربرداری از نقش سنتی و متعارف کنونی و رسیدن به مرزهای تعالی سبب می‌شود که این مراکز بتوانند، بسته‌ای از خدمات تشخیصی، درمانی و مداخله‌ای را به مراجعان ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه درگیری‌های اقتصادی چند سال اخیر مراکز رادیولوژی مانع توسعه تکنولوژیک این مراکز نشده است، یادآور شد: ضروریست در تعرفه خدمات تخصصی رادیولوژی این رشته بیشترین آسیب‌ها را از تحریم‌ها و نوسانات ارزی دیده است.

وی ادامه داد: طی یک تحقیق مقایسه‌ای روی نظام تعرفه‌ای رادیولوژی در ایران، کشورهای همسایه و نیز سه کشور امریکا، آلمان و ایتالیا مشخص شد،‌ تنها در بخش «ام آر آی» تعرفه‌ها در ایران یک دهم کشورهای غربی و کمتر از نصف افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق است.

دکتر فاتحی با هشدار نسبت به اینکه در صورت اصلاح نشدن تعرفه‌های درمانی، شاهد افت کیفی در بخش رادیولوژی کشور خواهیم بود، تصریح کرد: در این صورت مردم بیشترین زیان را خواهند دید و ضروری است، نسبت به واقعی شدن تعرفه‌های درمانی هرچه سریع‌تر اقدام شود .

وی با تاکید بر حذف فیلم از رادیولوژی کشور یادآور شد: این اقدام نخست نیازمند دیجیتالی شدن مراکز رادیولوژی در کشور است که با تعرفه‌های کنونی روند آن کند شده و در گام بعدی می‌بایست، زمینه‌های لازم را برای به‌کارگیری رادیولوژی دیجیتال در مطب‌های پزشکان از طریق تجهیز این مطب‌ها به کامپیوتر فراهم آورد.

لازم به ذکر است، سی‌امین کنگره رادیولوژی ایران که از روز سه‌شنبه 23 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد تا روز جمعه 26 اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha