نشست مشترک معاون درمان وزارت بهداشت و قائم مقام وزیر در امور دانشگاه‌ها با رئیس دانشگاه، معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، روسا و مدیران بیمارستان های تابعه این دانشگاه به منظور بحث و بررسی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در تالار شهید بهشتی برگزار شد.

سلامت نیوز: نشست مشترک معاون درمان وزارت بهداشت و قائم مقام وزیر در امور دانشگاه‌ها با رئیس دانشگاه، معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، روسا و مدیران بیمارستان های تابعه این دانشگاه به منظور بحث و بررسی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در تالار شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست دکتر محمد حاجی آقاجانی با اشاره به این که برنامه تحول سلامت پس از یک دوره مطالعاتی شش ماهه شروع شد، خاطرنشان کرد: در تاریخ 30 سال اخیر وزارت بهداشت، این حجم کار مطالعاتی در خصوص یک طرح بی سابقه بوده است. این طرح حاصل خرد جمعی همه نخبگان، صاحبنظران، دست اندرکاران نظام سلامت و اساتید دانشگاهها می باشد که عرصه اجرای آن بسیار گسترده است.

وی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر این طرح از زمان آغاز اجرا تاکنون، رضایت مندی و شور و شعفی که در مردم ایجاد شده است را فوق العاده خواند و گفت: این برنامه در زمانی که کشور در بحران مالی قرار داشت آغاز شد و کاهش پرداخت از جیب مردم، دسترسی عادلانه تمامی اقشار و بهبود کیفیت خدمات، سه دستاورد مستقیم این طرح می باشد که تاکنون تحقق یافته است.

وی انضباط مالی را از دستاوردهای بزرگ این برنامه برشمرد و اعلام کرد به موازات اجرای طرح تحول سلامت، تعرفه ها نیز به سمت واقعی شدن پیش خواهند رفت.

دکتر آقاجانی با اشاره به رویکرد و حمایت بی سابقه دولت از نظام سلامت گفت: طرح تحول سلامت متعلق به مقام معظم رهبری، دولت، دانشگاهها، صاحبنظران و همه آحاد جامعه است. محور، چهارچوب، خدمات و میزان اعتبار در این طرح مشخص شده است. بودجه، برنامه و مدیریت صحیح سه ضلع مثلث اجرای این طرح ملی است که مدیریت منابع در بیمارستان های دانشگاهی بحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ملاک تخصیص اعتبار را رصد عملکرد بیمارستانها در سامانه سجاد و میزان ارجاع آنها به دور از هر گونه سوگیری برشمرد و ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های تمامی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در راستای اجرای طرح تحول سلامت اظهار امیدواری کرد که این برنامه ملی به نحو احسن تحقق یابد.

بر اساس این گزارش، دکتر امامی رضوی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاهها گفت: دغدغه های ما در ستاد وزارتخانه و صف، در واقع دغدغه های مردم است و این که چگونه می توانیم درد و رنج آنان را کاهش دهیم. باید همت کنیم تا این طرح به خوبی انجام شود و اهداف آن تحقق یابد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه رهنمودهایی برای اجرای بهتر برنامه تحول سلامت تاکید کرد: دانشگاه باید از همکاری مدیران گروهها، اعضای هیات علمی و بدنه دانشگاه در اجرای طرح بهره گرفته و هزینه ها را کاهش دهد، از حداکثر ظرفیت های موجود در بخش دولتی به خوبی استفاده کرده و با برگزاری جلسات داخلی توجیه مناسب بدنه دانشگاه در خصوص این طرح صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در ادامه ضمن تبیین روند اجرای برنامه در مراکز تابعه دانشگاه و استماع مسائلی که روسای بیمارستان ها به عنوان مجریان میدانی این برنامه ملی با آن مواجه هستند بر اجرای صحیح برنامه، رعایت اصول و جدیت بسیار در روند اجرا تاکید کرد و از حاضران خواست با نظارت دقیق، مراقب باشند تا این طرح به درستی اجرا شود.

دکتر پیوندی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مراکز، میزان رضایتمندی مردم را بسیار بالا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه روسای بیمارستان‌ها با جدیت کامل این برنامه را دنبال می‌کنند و روند اجرای برنامه بسیار مطلوب است. طبیعی است که در راستای اجرای چنین برنامه بزرگی مشکلاتی نیز وجود داشته باشد که انشاءا... مورد بررسی قرار گرفته و رفع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha