چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 111937

بیست و سومین همایش ملی چشم پزشکی با محور التهابات و عفونت‌های چشمی و با حضور 200 متخصص و فوق تخصص از سراسر کشور در شیراز آغاز به کار کرد.

سلامت نیوز: بیست و سومین همایش ملی چشم پزشکی با محور التهابات و عفونت‌های چشمی و با حضور 200 متخصص و فوق تخصص از سراسر کشور در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین نوروز‌زاده دبیر اجرایی همایش چشم‌ پزشکی شیراز اظهار کرد: همایش ملی چشم پزشکی، پس از گردهمایی‌های انجمن چشم پزشکی‌ از باسابقه‌ترین همایش‌های کشور در این بخش است.

وی افزود: التهابات داخلی و عفونت‌های چشمی به عنوان محور اصلی این دوره انتخاب شده است که طی برگزاری همایش سعی در ارایه آخرین دستاوردها در این حوزه و بیان راهکارهای پیشگیرانه داریم.

نوروززاده بیان کرد: این همایش تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد و در این مدت 62 مقاله طی سخنرانی به بررسی محورهای اصلی می پردازند و علاوه بر این تازه‌های چشم پزشکی هم ارایه می‌شود.

دبیر علمی همایش نیز گفت‌: التهابات و عفونت‌های چشمی از بیماری های با اهمیتی هستند که نیاز به توجه دارند.

دکتر رحیمی افزود: رماتیسم شایع‌ترین علت بروز التهابات چشمی است و با توجه به اینکه یک سری از التهابات چشمی ناشناخته هستند، آموزش به مردم اهمیت قابل توجهی دارد و باید عوارض آن را جدی بگیرند.

وی گفت: برای پیشگیری از تعدادی از عفونت‌های چشمی توجه به نوع تغذیه دارای اهمیت است زیرا برخی از این عفونت‌ها ناشی از مصرف گوشت خام و به طور مثال همبرگرهای نیم پخته است.

دکتر محمدرضا طالب‌نژاد مسئول مرکز تحقیقات چشم پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از برگزاری نخستین کنگره بین المللی چشم کشور در اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی شیراز خبر داد.

وی گفت: این همایش با حضور اساتیدی از کشورهای آمریکا، استرالیا و کشورهای اروپایی در شیراز برگزار خواهد شد.

دکتر محمود نجابت، رئیس دانشکده پزشکی شیراز نیز در آئین گشایش این همایش اظهار امیدواری کرد که نتایج این گونه همایش‌ها و سایر فعالیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان موجب ارتقای سلامت مردم شود.

بیست و سومین همایش ملی چشم پزشکی 23 اریبهشت ماه جاری فعالیت خود را در هتل شیراز آغاز و تا 25 همین ماه نیز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha