چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

یک عصب‌شناس با بیان نامشخص بودن علت پیچیده شدن درد در بدن گفت: فردی که دندان درد دارد و مشغول تماشای بازی فوتبال است، به دلیل تمرکز و علاقه نسبت به این بازی، درد کمتری را احساس می‌کند.

سلامت نیوز: یک عصب‌شناس با بیان نامشخص بودن علت پیچیده شدن درد در بدن گفت: فردی که دندان درد دارد و مشغول تماشای بازی فوتبال است، به دلیل تمرکز و علاقه نسبت به این بازی، درد کمتری را احساس می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن عشایری در پاسخ به سوالی درباره درد دندان اظهار داشت: هنوز علت پیچیدن درد در بدن معلوم نشده است. 3 درد وجود دارد که می‌گویند اگر علت آن را پیدا کنید جایزه می‌گیرد. درد اول به درد شبه معروف است و بر اساس آن وقتی فرد یکی از ارگان‌هایش را بر می‌دارد در آن موضع احساس درد می‌کند.

وی افزود: درد دیگر به صورت احساس آتش گرفتن صورت است و فرد مبتلا احساس می کند آب جوش بر صورت او ریخته‌اند. وقتی باد به صورت می‌خورد یا چراغ روشن می‌شود این درد آغاز می‌شود و معمولاً اعصاب محیطی در اندام‌های فوقانی در این دردها درگیر هستند.

این عصب شناس گفت: درد سوم مربوط به عصب سه‌قلو است که حتی اگر عصب قطع شود باز درد ادامه می‌یابد.

عشایری افزود: در این نواحی احساس تیرکشیدگی وجود دارد و خود درد بعد از مدتی خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته مبتلایان از داروهای آرامبخش استفاده می‌کردند و گاهی این مصرف آن قدر زیاد بود که موجب اعتیاد آنها می‌شد. برخی مبتلایان نیز از شدت درد دست به خودکشی می‌زدند.

این عصب شناس اظهار داشت: معمولاً جراحی یکی از روش‌های درمان این دردها است. بافت مغز گیرنده درد ندارد و عروق آن درد را انعکاس می‌دهند.

وی با اشاره به بیماری‌های روان‌تنی گفت: در این بیماری‌ها منشاء عضوی وجود ندارد و علت اصلی عوامل روانی است. استرس مهمترین عامل ابتلا به این دردها است که معمولا در دستگاه گوارش دیده می‌شود. معمولاً دردهای عمقی نیز منتشره هستند و در تمام بدن می‌پیچند.

عشایری خاطر نشان کرد: وقتی آستانه درد پائین بیاید،‌آن را احساس می‌کنیم. و اگر آستانه بالا باشد، فرد درد کمتری را احساس می‌کند. مثلاً فردی که دندان درد دارد و مشغول تماشای بازی فوتبال است به دلیل تمرکز و علاقه نسبت به این بازی، درد کمتری را احساس می‌کند اما، با پایان بازی درد خودش را بیشتر نشان می‌دهد چنانکه فرد می‌پندارد دندان درد پس از پایان بازی سراغ او آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha