چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 111956

چند روز قبل، رئیس جامعه جراحان ایران، در نشستی خبری، جراحان کشور را «زیر خط فقر» معرفی کرد وگفت: نباید کسانی که اینقدر زحمت می کشند، زیر خط فقر باشند!

سلامت نیوز: چند روز قبل، رئیس جامعه جراحان ایران، در نشستی خبری، جراحان کشور را «زیر خط فقر» معرفی کرد وگفت: نباید کسانی که اینقدر زحمت می کشند، زیر خط فقر باشند!

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از روزنامه کیهان،وی اظهارات و سخنان درباره وضعیت پزشکان جراح را یک جریان حساب شده از سوی عده ای افراد دانا و عده ای «ابله» دانست و از عدم افزایش تعرفه جراحی انتقاد کرد!

    این سخنان واکنش های متفاوتی در پی داشت. رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در واکنش به صحبت های اخیر رئیس جامعه جراحان ایران مبنی بر اینکه «جراحان زیر خط فقر زندگی می کنند»، گفت: به جای دلسوزی برای جراحان باید به فکر کارگرانی بود که برای تامین دستمزدهای درمانی مجبورند حقوق چندین ماه خود را هزینه چند ساعت کار جراحان کنند.

    صادقی با بیان این مطلب یادآور شد: حداقل دستمزد جراحان در ماه حدود 100 برابر بیشتر از حداقل دستمزد کارگران است، زیرا در شرایطی که افزایش دستمزد سالیانه کارگران در بهترین حالت در چارچوب نرخ تورم بانک مرکزی و سبد هزینه خانوار محدود شده است، مشاهده می کنیم که دستمزد جراحان هیچ حد و مرز مشخصی نمی شناسد.

    وی تاکید کرد: اگر واقعا افزایش ناچیز دستمزد کارگران باعث برهم خوردن نظم اقتصادی در جامعه می شود، پس چرا اعضای شورای عالی کار در مورد نحوه افزایش دستمزد پزشکان هیچ اظهارنظری نمی کنند.

    وی در ادامه با تقسیم بندی جراحان به سه دسته، گفت: یک دسته از پزشکان در بخش دولتی، یک دسته در بخش بیمه ای و به صورت گردشی و دسته ای دیگر به طورگ ثابت در بخش خصوصی مشغول به کارند و درآمد هیچ کدام از این پزشکان با صحبت های رئیس جامعه جراحان همخوانی ندارد، چرا که دستمزد جراحان بخش خصوصی تعرفه مشخصی ندارد و با نوسانت بازار در حال افزایش است.

    از طرف دیگر حتی درآمد اصلی جراحان بخش دولتی نیز از بخش خصوصی تامین می شود و بیشتر وقت آن ها در بیمارستان ها و مطب های خصوصی صرف می شود.
    وی افزود: در چنین شرایطی کارگران با دریافتی 600 هزار تومان به جای استفاده از خدمات پزشکان تامین اجتماعی باید به مطب آن ها در دیگر بیمارستان ها و مجتمع های درمانی مراجعه کنند و مبالغ هنگفتی را برای خدمات درمانی بپردازند.

    صادقی در ادامه دستمزد جراحان را با دستمزد کارگران و پرستاران مقایسه کرد و یادآور شد: در حالی که دستمزد کارگر یک بیمارستان با 12 ساعت کار روزانه به زحمت در پایان ماه به 800 هزار تومان می رسد و پرستاران با سوابق کار بالانیز در نهایت 2 میلیون تومان در ماه درآمد دارند، بعضی پزشکان و جراحان ماهیانه حداقل 50 میلیون تومان دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha