چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 111960

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد روش انسولین‌درمانی فشرده به زنده ماندن مبتلایان به دیابت نوع 2 که دچار سکته قلبی شده‌اند، کمک می‌کند.

سلامت نیوز: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد روش انسولین‌درمانی فشرده به زنده ماندن مبتلایان به دیابت نوع 2 که دچار سکته قلبی شده‌اند، کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان سوئدی نتایج بررسی 20 ساله روی 620 فرد مبتلا به دیابت را که به دلیل حمله قلبی در بیمارستان تحت مراقبت بودند ارزیابی کردند. در این بررسی برخی بیماران روش انسولین‌درمانی فشرده را که شامل «انفوزیون» (تزریق قطره‌ای) انسولین- گلوکز حداقل برای 24 ساعت همراه با افزایش تعداد دفعات تزریق انسولین به چهار نوبت در روز به مدت سه ماه می‌شود، دریافت کردند. گروه دیگر روش استاندارد درمان کاهش قندخون را که تزریق گهگاهی انسولین بود برای مدت یک سال دریافت کردند.

 دکتر «ویوکار یتسینجر» از موسسه کارولینسکا در استکهلم گفت: افرادی که تحت انسولین‌درمانی فشرده قرار گرفته بودند به طور متوسط دو تا سه سال بیشتر از شرکت‌کنندگان گروه دیگر عمر کردند. همچنین طبق گفته متخصصان افرادی که بیشترین تاثیر مثبت را از این روش گرفتند از میان افراد کمتر از 70 سال سن که پیش از این سابقه حمله قلبی نداشتند بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha