چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

رئیس باند دزدان تپانچه‌ای خرید تا برای انتقامگیری نوچه‌اش را به قتل برساند.

سلامت نیوزرئیس باند دزدان تپانچه‌ای خرید تا برای انتقامگیری نوچه‌اش را به قتل برساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، این پسر 18 ساله در سرقت‌های مشابه‌اش چهار عضو تحت فرمان داشت و جالب این‌که پدرش نیز به دستورات وی عمل می‌کرد.

اوایل آبان‌ماه سال گذشته مردی با مراجعه به کلانتری ورامین از سرقت خودرویش از مقابل خانه خبر داد.

این مرد در ادعاهایش گفت: «سوار بر خودرویم از محل کارم به خانه رفتم و در حالی که سوئیچ روی خودرو بود برای بازکردن در پارکینگ خانه از خودرو پیاده شده و هنوز چند قدمی نرفته بودم که صدای بسته‌شدن در خودرو را شنیدم و با تعجب دیدم دو جوان سوار بر پرایدم در چشم برهم‌زدنی پا به فرار گذاشتند.»

با این سرقت جسورانه از سوی دو دزد، بازپرس «مسعودی» از شعبه اول دادسرای ورامین دستور داد تیمی از مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران برای ردیابی دزدان وارد عمل شوند.

کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی با چند سرقت دیگر اعضای این باند حرفه‌ای روبه‌رو شدند و همگی ادعا داشتند در زمان سرقت برای بازکردن در پارکینگ خانه‌هایشان از خودرو پیاده شده و دزدان در این فرصت اقدام به سرقت خودروهایشان کرده‌اند.

تجسس‌ها ادامه داشت و این در حالی بود که ردی از دو دزد جوان در اختیار مأموران نبود و باگذشت سه ماه کارآگاهان با پرونده جدید و مشابه دیگری روبه رو شدند.

در این پرونده شیوه دزدان تغییر کرده بود و تحقیقات نشان داد دزدان این‌بار به سراغ خودروهای نیسان و پیکان‌وانت که کنار خیابان اقدام به فروش میوه و پارچه می‌کردند رفته و در چشم‌برهم زدنی خودروهای باری را سرقت کرده‌اند.

یکی از پارچه‌فروش‌های خیابانی به پلیس گفت: «کنار خیابان مشغول فروش بار پارچه پشت پیکان‌وانتم بودم که ناگهان متوجه روشن شدن خودرویم شدم تا خواستم به سمت جلو بروم وانتم شروع به حرکت کرد.»

وی افزود: «چون بنزین کمی در خودرویم بود فکر می‌کردم خودرو را رها کنند اما بعد از دو روز پیکان وانتم بدون بار پارچه‌اش پیدا شد.»

مأموران برای ردیابی دزدان به سراغ دوربین مداربسته چند پمپ‌بنزین نزدیک به محل سرقت رفتند و توانستند تصویر دو دزد قدیمی را به‌دست آورند. کارآگاهان با اقدام‌های فنی و پلیسی مخفیگاه این باند حرفه‌ای را شناسایی کردند و ساعت 12 جمعه شب 5 اردیبهشت ماه مخفیگاه آنان را تحت محاصره قرار دادند.

تیم ویژه با تحت نظر قرار دادن محل و در حالی‌که اعضای این باند سرگرم کشیدن مواد افیونی بودند برای دستگیری آن‌ها وارد عمل شدند.  

مأموران وقتی وارد خانه آنها شدند با جوانی روبه رو شدند که اقدام به بیرون آوردن تپانچه کمری‌اش کرد که یکی از مأموران با تیزهوشی به سمت جوان شیشه‌ای پرید و توانست تپانچه را از دست وی بیرون بکشد.

در بازجویی‌های پلیسی از چهار دزد سابقه‌دار مشخص شد «مرتضی» 18 ساله رئیس باند است و روزهای نخست با همدستی «ابوالفضل» 25 ساله اقدام به سرقت خودروهای روشن کرده اما بعد از مدتی با هم اختلاف پیدا کرده و دیگر با هم کار نکرده‌اند.

با اعتراف‌های «مرتضی»، مأموران پی بردند «ابوالفضل» چندی پیش به‌خاطر درگیری به زندان افتاده و همین کافی بود تا وی برای اعتراف به همدستی با «مرتضی» تحت بازجویی قرار گیرد.

بزرگترین فرد این باند «علی» 47 ساله پدر رئیس باند است که در کارنامه زندگی‌اش قتل غیر عمد نیز دیده می‌شود و ادعا می‌کند در این سرقت‌ها نقشی نداشته‌است.

«مهرداد» 28 ساله و «محسن» 42 ساله وقتی دیدند رئیس باند آنها را لو داده لب به اعتراف گشودند و «محسن» که یکی دیگر از سرکرده‌های باند است، گفت: «پیاده به سمت خودروهای بارفروش کنار خیابان‌ها می‌رفتیم و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت و پس از فروش بار آنها، خودرو را در خیابان رها می‌کردیم.»

مجرم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha