رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: هم اکنون ۱۰ میلیون جوان داریم که باید بسترهای لازم برای اشتغال و ازدواج آنها فراهم شود در غیر اینصورت در سال‌های آتی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

سلامت نیوز: رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: هم اکنون ۱۰ میلیون جوان داریم که باید بسترهای لازم برای اشتغال و ازدواج آنها فراهم شود در غیر اینصورت در سال‌های آتی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدتقی حسن زاده  گفت: امروز مهمترین بحث و دغدغه جوانان موضوع ازدواج و اشتغال است و اولویت ما باید در گروه سنی 25 تا 29 سال باشد چراکه اگر ما نتوانیم نیازهای این گروه را برطرف کنیم وارد دوران بحرانی می‌شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون 9 تا 10 میلیون جوان در وضعیت خاص و ویژه‌ای قرار دارند که اگر نگاه و نگرش آن‌ها را تغییر ندهیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند و باید بسترها را برای ازدواج و اشتغال این گروه فراهم کنیم.

حسن زاده خاطرنشان کرد: در سالی که با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام نهاده شده است مدیریت جهادی می‌طلبد همه ظرفیت‌ها برای حل این مشکل اساسی و کلیدی بسیج شوند.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت‌ دستگاه‌های مسئول در حوزه جوانان و ظرفیت‌های ملی کشور و منابع بودجه‌ای کشور را باید در حوزه ازدواج جوانان تزریق کنیم تا شرایط ازدواج 10 میلیون جوان را در افق سال 93 فراهم کنیم.

حسن زاده همچنین در مورد اعتقادات و باورهای دینی و هویتی جوانان، گفت: این موضوع یک واقعیت است که ما هم اکنون در موضوع جوانان دچار گفتمان‌های متفاوت شده‌ایم و با توجه به نظام خانواده و فرهنگ حاکم بر جامعه هویت جوانان ما بکر و آماده است.

وی افزود: متأسفانه گروه‌های مرجع و افرادی که الگوهای رفتاری جوانان هستند نتوانسته‌اند به خوبی نقش خود را ایفا کنند، مجموعه مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که وضعیت اعتقادی و هویتی جوانان در وضعیت مطلوبی است و باید در این دوران بستر ازدواج و اشتغال آنها فراهم شود تا شاهد تغییر این رویکرد جوانان نباشیم و با سامان دادن نیازهای اولویت‌دار جوانان در جهت رشد آنها گام‌های مؤثری برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha