معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد مردم ما یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند و همچنین ۳۰ درصد از مردم کبد چرب دارند که همه این موارد قابل پیشگیری و تغییر هستند.

سلامت نیوز: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد مردم ما یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند و همچنین ۳۰ درصد از مردم کبد چرب دارند که همه این موارد قابل پیشگیری و تغییر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رضا ملک‌زاده در نشست با روسا و معاونان پژوهشی دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی در محل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته تا سال 88 مهم‌ترین بیماری‌های کشنده در کشور، بیماری‌های قلبی، سکته‌های مغزی، فشار خون، دیابت، حوادث جاده‌ای و سرطان‌ها است.

ملک‌زاده با اشاره به تنوع بیماری در کشور گفت: بیش از 80 درصد بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین حوادث جاده‌ای و 50 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.

او همچنین به اپیدمی اضافه وزن و چاقی در کشور اشاره کرد و گفت: 65 درصد مردم ما یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند و همچنین 30 درصد از مردم کبد چرب دارند که همه این موارد قابل پیشگیری و تغییر هستند.

ملک‌زاده در ادامه از راه‌ا‌ندازی و احیای مرکز ملی علوم پزشکی برای حمایت از تحقیقات و محققان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان، اجرای برنامه ثبت ملی بیماری‌ها برای حداقل 20 بیماری خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha