چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 111980

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی خانواده، 15 مه 2014 برابر با 25 اردیبهشت ماه جاری خواستار بسیج خانواده های جهان برای کمک به ایجاد آینده ای پایداربرای بشریت شد.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی خانواده، 15 مه 2014 برابر با 25 اردیبهشت ماه جاری خواستار بسیج خانواده های جهان برای کمک به ایجاد آینده ای پایداربرای بشریت شد.

به گزارش سلامت نیوز،متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

امسال، همزمان با گرامیداشت روز جهانی خانواده ، کمک های پر معنایی که خانواده ها برای پیشبرد ماموریت ملل متحد ارئه داده اند را به رسمیت می شناسیم.

با فراهم نمودن حمایت اقتصادی و روانی برای اعضای خود، خانواده ها شهروندان مولد و اندیشمندی تربیت می کنند که متعهد نسبت به رفاه مشترک هستند. خانواده های قدرتمند با عملکرد خوب با هر شکلی که باشند، می توانند به کاهش فقر، بهبود رفاه مادران، ترویج برابری جنسیتی و ارتقای حقوق بشر کمک نمایند.

حمایت از خانواده ها برای به رسمیت شناختن توان بالقوه آنان حیاتی است. این به معنای تبدیل نیازهای آنان به سیاست های توسعه ای است، در نظر گرفتن مقتضیات برای حل درگیری ها و دفاع از حق برابر همه خانواده ها بدون در نظر گرفتن ساختار است. در حالیکه ما برای آینده ای پایدار، دستیابی به آرمان های توسعه هزاره، تدوین دستورکارجدید توسعه و مبارزه با تغییرات اقلیمی تلاش می نماییم، اجازه دهید  خانواده های جهان را بسیج نماییم.

در این روز بین المللی خانواده اجازه دهید برای تقویت این واحد های کوچک اما حیاتی که در هر جامعه ای یافت می شوند تلاش کنیم تا بتوانیم به عنوان یک خانواده بشری به سوی پیشرفت بزرگتر به پیش برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha