پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 111989

به پهلو خوابیدن بهترین نوع استراحت برای بدن به حساب می‌آید، خوابیدن به پشت یا روی شکم می‌تواند ناراحتی‌هایی را برای ستون فقرات به دنبال آورد.

سلامت نیوز: به پهلو خوابیدن بهترین نوع استراحت برای بدن به حساب می‌آید، خوابیدن به پشت یا روی شکم می‌تواند ناراحتی‌هایی را برای ستون فقرات به دنبال آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،دکتر هوشنگ امامی گفت: کار‌شناسان می‌گویند خوابیدن به پهلو بهترین وضعیت برای پیشگیری از کمردرد است؛ به پهلو خوابیدن بهترین نوع استراحت برای بدن به حساب می‌آید. 

خوابیدن به پشت یا روی شکم می‌تواند ناراحتی‌هایی را برای ستون فقرات به دنبال آورد؛ خوابیدن به پشت و شکم حتی ممکن است شکل ظاهری ستون فقرات را تغییر دهد. 

امامی تصریح کرد: برای کسانی که از دردهای کمر رنج می‌برند یا کسانی که می‌خواهند از آن پیشگیری کنند بهتر است که به پهلو بخوابند تا نتیجه مثبت آن را درک کنند؛ استفاده از بالشی کوچک بین زانو‌ها می‌تواند از فشار زیاد به عضلات و رشته‌های عصبی متصل به ستون فقرات جلوگیری کند. 

وی در پایان اظهار داشت: در طول روز ستون فقرات ما تحت فشار زیادی از جانب نیروی جاذبه قرار می‌گیرد که این فشار مستقیما به فاصله بین مهره‌ها وارد می‌شود اگر شما در حالتی بخوابید که فشار به پشت کمرتان وارد نشود (به پهلو بخوابید) جریان آب داخل بدن بیشتر به سمت دیسک‌های کمر جذب می‌شود و به ترمیم آسیب‌ها کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha