پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 112010

آرتریت روماتوئید، یک بیماری طولانی مدت و ضعیف کننده است که باعث التهاب عضلات و مفصل ها می شود

سلامت نیوز: آرتریت روماتوئید، یک بیماری طولانی مدت و ضعیف کننده است که باعث التهاب عضلات و مفصل ها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، بسیاری از مبتلایان، آرتریت را به درد پیری ارتباط می دهند و نمی دانند که داروها و درمان های مختلف مربوط به آن وجود دارد. 

سفت شدن عضلات: یکی از شایع ترین علایم این اختلال، سفت شدن عضله ها و مفصل ها در اول صبح است، این سفت شدن به حدی است که راه رفتن یا خارج شدن از تخت قدری دشوار می شود. ممکن است ساعت ها طول بکشد تا فرد بتواند به راحتی حرکت کند.

ورم:احتباس مایعات باعث تورم عضلات می شود.

احتمال راه پیدا کردن این مایعات به مفصل ها یا عضله ها در اطراف مفصل وجود دارد. درد یکی از مهم ترین علایم این اختلال است و التهابی که با روماتوئید به وجود می آید، باعث حساس شدن مفصل می شود. به مرور زمان درد و التهاب می تواند آسیب دیدگی دائمی ایجاد کند و منجر به درد بیشتر شود.

قرمزی پوست: مفصل های ملتهب سبب قرمزی پوست می شود.

خستگی مفرط: خستگی علامت شایع این اختلال است.مبتلایان تمام روز خود را برای رهایی از درد تلاش می کنند که این موضوع می تواند باعث خستگی روحی و جسمی آن ها شود.

احساس بیمار بودن: بیماری می تواند همراه با التهاب باشد بدن به درد واکنش نشان می دهد، در نتیجه فرد احساس بیماری می کند.

از دست دادن اشتها:درد مداوم و حالت تهوع باعث کم اشتهایی و کاهش وزن می شود. بنابراین مبتلایان باید سالم بخورند تا سالم بمانند.

درد عضلات: عضلات در اطراف مفصل ها می تواند دچار درد و کشیدگی شود.

عضلات در قسمت دیگر بدن نیز دچار کارکرد بیش از حد و در نتیجه دچار درد می شود.

غدد اطراف مفصل ها: این غده های کوچک و دردناک زیر پوست در اطراف مفصل ها قرار دارد.این برآمدگی ها سفت است و می تواند به اندازه نخود یا پرتقال رشد کند.

کمبود نفس: در این اختلال ریه ها نیز درگیر می شود و علاوه بر ریه ها، دیواره اطراف آن نیز آسیب می بیند.شاید هم هیچ یک از این علایم را تجربه نکنید اما ممکن است دچار کمبود نفس شوید.

التهاب در اطراف قلب: همانند ریه ها، التهاب می تواند در اطراف ارگان های دیگر به ویژه قلب به وجود بیاید که بسیار خطرناک است.

قرمزی و خشکی چشم و گلودرد:در کمتر از ۵درصد مبتلایان این اختلال، خشکی چشم دیده می شود. فرد دچار خارش، قرمزی و خشکی چشم و همچنین گلودرد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha