رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و غذا و عفونتهای بیمارستانی وزارت بهداشت در همایش کشوری التور اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده آمار عفونتهای بیمارستانی در حدود 15تا 10 درصد برآورد می شود اما متاسفانه حدود 1 درصد آن در کشور گزارش می‌شود که باعث می شود اقدامات کنترلی عفونتهای بیمارستانی با مشکل روبرو شود.

سلامت نیوز: رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و غذا و عفونتهای بیمارستانی وزارت بهداشت در همایش کشوری التور اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده آمار عفونتهای بیمارستانی در حدود 15تا 10 درصد برآورد می شود اما متاسفانه حدود 1 درصد آن در کشور گزارش می‌شود که باعث می شود اقدامات کنترلی عفونتهای بیمارستانی با مشکل روبرو شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسین معصومی اصل افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر نظام مراقبت بیماریهای منتقله از آب و غذا پیشرفتهای خوبی داشته است و گزارش طغیان بیماریها در 7 سال گذشته به بیش از 18 برابر افزایش یافته که حساسیت و تقویت نظام ثبت و گزارش دهی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد بیماری وبا همه ساله مواردی از آن در کشور مشاهده می شود و در سال 92 تعداد 257 نفر مبتلا به بیماری در کشور شناسایی شدند که استان سیستان و بلوچستان تعداد 142 مورد آن را به خود اختصاص داد.

معصومی اضافه کرد: 80 درصد بیماران شناسایی شده مبتلا به التور در سیستان و بلوچستان افغان بوده‌اند که از مسیرهای غیرقانونی و با طی مسیرهای طولانی و بیمار شدن در مسیر راه به استان وارد شده بودند.

وی ادامه داد: در دنیا آمار عفونتهای بیمارستانی رو به افزایش است و در ایران براساس مطالعات انجام شده آمار عفونتهای بیمارستانی در حدود 15-10 درصد گزارش می شود که از این تعداد متاسفانه 1 درصد آن به وزارت بهداشت گزارش می گردد.

رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و غذا و عفونتهای بیمارستانی با انتقاد از روند گزارش دهی آمار و عفونتهای بیمارستانی در کشور ابراز امیدواری که در سالهای آینده روند گزارش دهی و اقدامات کنترل عفونتهای بیمارستانی بهبود پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha