رئیس سازمان غذا و دارو از ارائه تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: دولت به منظور کاهش هزینه‌های مردم بسته‌های حمایتی تجهیزات پزشکی ارائه می‌کند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو از ارائه تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: دولت به منظور کاهش هزینه‌های مردم بسته‌های حمایتی تجهیزات پزشکی ارائه می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، هفدهمین نمایشگاه ایران هلث صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه تهران آغاز به کار کرد.

آبخضر رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه در سال 91، 295 شرکت در نمایشگاه حاضر شده است، گفت: این تعداد در سال 92 به 290 و در سال 93 به بیش از 550 شرکت رسید.

رئیس ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه ایران هلث از حضور شرکت‌های 17 کشور جهان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه ایران هلث طبق برنامه‌ریزی انجام شده به بزرگترین نمایشگاه سلامت در منطقه تبدیل خواهد شد و شرکت کنندگان می‌توانند از دو روز دیگر برای نمایشگاه هجدهم در سال 94 ثبت‌نام کنند.

در ادامه مراسم افتتاحیه دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو از حضور کمرنگ شرکت‌های دارویی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: باید بگویم که در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌ها حاکم بود توانستیم در حوزه تولید توسعه داشته باشیم و کالاهای مورد نیاز را نیز وارد کنیم. اکنون شرایط پایداری در کشور حاکم است و دسترسی مردم به دارو و تجهیزات در شرایط خوبی است.

دیناروند افزود: شرایط در سال گذشته کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مناسب نبود و آشفتگی در بازار حاکم بود.

وی به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات دولت در اجرای این طرح توزیع تجهیزات پزشکی در خود بیمارستان‌ها است و دیگر نیازی نیست که بیماران برای تأمین وسایل مورد نیاز خود به خارج از بیمارستان مراجعه کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو از تهیه بسته‌های حمایتی دولت در بخش تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: از آنجایی که قیمت تجهیزات پزشکی بالا و بیمه‌ها به طور کامل آنها را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند دولت قصد دارد تا مابه‌التفاوت این هزینه‌ها را پرداخت کند.

وی ادامه داد: اگر قرار است هزینه‌ها را کم کنیم باید روی قیمت‌گذاری سخت‌گیری کنیم و با نظارت دقیق قیمت‌گذاری را انجام دهیم.

دیناروند در ادامه از تشکیل شورای فناوری تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: برای توسعه تجهیزات پزشکی شورایی به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شد و سازمان غذا و دارو نیز به وظیفه خود در حمایت از توسعه صنعت تجهیزات پزشکی و واردات تجهیزات به نحو احسن عمل می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: تجهیزاتی که مشابه داخلی ‌آن در کشور وجود داشته باشد واردات را محدود می‌کنیم و برای تولید داخل کشور بازار مهیا می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha