نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین سلامت مردم در حوزه سلامت کشور تخصیص یافته است.

سلامت نیوز: نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین سلامت مردم در حوزه سلامت کشور تخصیص یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مهدی دواتگری ˈ با اشاره به آغاز اجرای طرح سلامت افزود: این میزان اعتبار از محل درآمدهای دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه تخصیص یافته که علاوه بر اجرای طرح نظام سلامت مطالبه های جامعه بهداشت و درمان نیز تامین می شود.

وی اظهار کرد: قوه مجریه و مقننه برای تامین سهم تولید و سلامت از محل مرحله دوم هدفمندی یارانه ها توجه ویژه ای داشته و در این زمینه 520 هزار میلیارد ریال برای بخش سلامت و تولید کشور تخصیص یافته است.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح افقی روشن برای جامعه و بیماران گشوده و آینده سلامت و درمان کشور را تضمین می کند.

دواتگری خاطرنشان کرد: اجرای این طرح گام نخست دولت برای عملی کردن سیاست های کلی سلامت بوده و بدون شک نتایج ارزشمندی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در بعضی موارد هزینه های درمان خانواده ها را با مشکلات متعددی مواجه می کرد، گفت: اجرای این طرح نشانگر حمایت دوچندان دولت از مردم برای برقراری عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی است.

سرپرست بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه نیز در این آیین گفت: طرح تحول سلامت در راستای اجرای سیاست های کلی سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، اجرا می شود.

هوشنگ شریفی افزود: با اجرای این طرح در حوزه سلامت، نیازهای اولیه افراد و بیماران تامین می شود و این اقدام تحولی بزرگ در زمینه های سلامت بویژه درمان است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در هفت بسته حمایتی اجرا می شود، اظهار کرد: هم اکنون سه بسته آن با هدف کاهش میزان پرداختی بیماران بستری آغاز شده است.

وی گفت: هم اکنون نیازهای هشت ماه بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه تامین شده و این اتفاق در تمام بیمارستان های زیر پوشش طرح تحول نظام سلامت انجام شده است.

جشن بهار سلامت و جشن در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه به مناسبت اجرای طرح تحول نظام سلامت، میلاد با سعادت حضرت علی (ع)، روز مددکاری و آزمایشگاهها به همت این بیمارستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha