رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای کاهش هزینه‌های درمان نیاز به نظارت دقیق روی قیمت تجهیزات پزشکی است، گفت: به همین منظور قیمت‌گذاری روی تجهیزات پزشکی از سوی وزارت بهداشت به سازمان غذا و دارو واگذار شده است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای کاهش هزینه‌های درمان نیاز به نظارت دقیق روی قیمت تجهیزات پزشکی است، گفت: به همین منظور قیمت‌گذاری روی تجهیزات پزشکی از سوی وزارت بهداشت به سازمان غذا و دارو واگذار شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث در جمع خبرنگاران از واگذاری قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی به سازمان غذا و دارو خبر داد.

وی گفت: کاهش هزینه‌های درمانی مردم نیاز به نظارت و سخت‌گیری در قیمت‌گذاری دارد و به همین منظور وزارت بهداشت قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی را به سازمان غذا و دارو واگذار کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت کسانی که تحت پوشش بیمه روستایی هستند 5 درصد و افراد دیگر 10 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه باید به سمت ثبات قیمت‌ها و حمایت از تولید داخل در بحث تجهیزات پزشکی حرکت کنیم، گفت: به این منظور نظارت روی تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان تفویض اختیار شده است.

وی در ادامه در مورد تبلیغات داروهای لاغری در شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: همانگونه که اطلاع دارید 3 نفر از هموطنان بر اثر مصرف این داروها جان خود را از دست داده‌اند و دوستان ما در دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی باید نسبت به مسدود کردن شماره‌های تماس این افراد اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha