رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: اجرای کامل طرح تشویقی فرزندآوری جامعه را از بحران پیری نجات می دهد.

سلامت نیوز: رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: اجرای کامل طرح تشویقی فرزندآوری جامعه را از بحران پیری نجات می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عباس صلاحی از تصویب یک فوریت طرح تشویقی فرزند آوری و جلوگیری از کاهش رشد جمعیت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی افزود: اجرای کامل این طرح تاثیر بسزایی در افزایش جمعیت و تشویق خانواده ها به باروری و فرزندآوری دارد.

وی با بیان اینکه کمک خیران یکی از مهمترین راه حل های برطرف کردن مشکلات مرکز سالمندان بانو نسیبه است اضافه کرد: این انتخابات نیز با هدف جذب افراد فعال در حوزه مشارکت های مردمی و به منظور رفع مشکلات معلولان جسمی- حرکتی و افراد تحت پوشش بهزیستی انجام است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان اضافه کرد: مرکز سالمندان بانو نسیبه تحت نظر بهزیستی با 70 مددجو از سنین 45 تا بالای 60 سال اداره می شود و با احداث مرکز جامع توانبخشی در این خانه سالمندان می توان سطح خدمات به مددجویان را ارتقا داد.

صلاحی اظهار کرد: مشارکت مردم و خیران در مراکز خدمات رسان به سالمندان و معلولان، مهمترین راه کاهش مشکلات است که می تواند سبب رفع بسیاری از موانع و مشکلات این حوزه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: هیئت مدیره این مرکز در سال گذشته با جذب 89 میلیون ریال مشارکت توانست برخی از مشکلات مددجویان را رفع کند.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت: اداره بهزیستی تفرش با معرفی عرصه های مختلف خدمت به معلولان و مددجویان در جذب افراد خیر برای افزایش خدمات به معلولان و مددجویان در این شهرستان تلاش کند. 

بهروز اردلان رادˈ افزود: خیران و نیکوکاران امروز مددکار دولت و ملت هستند و توانسته اند با مشارکت خود بسیاری از کارها را به سرانجام برسانند.

وی با یادآوری، حضور خیران در کم کردن مشکلات بر استفاده از دیدگاه و تجربیات افراد نیکوکار برای رسیدن به نتایج بهتر در برنامه ریزی های این حوزه تاکید کرد.

طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در 50 ماده توسط نمایندگان مجلس جهت افزایش جمعیت و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری تهیه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha