پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 112020

رییس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت گفت: خطر سالمندی عمومی کشور را تهدید می کند که باید برای رفع آن چاره اندیشی کنیم.

سلامت نیوز: رییس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت گفت: خطر سالمندی عمومی کشور را تهدید می کند که باید برای رفع آن چاره اندیشی کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، کامران باقر لنکرانی اظهار داشت: برای اینکه جامعه ایران بتواند یک جامعه جوان و با نشاط برای قرن ها باقی بماند نیاز به یک برنامه ریزی و پیش بینی خطرات سالمندی دارد.

وی افزود: در سومین سمینار بین المللی سلامت زنان که 31 اردیبهشت و اول خرداد ماه سال جاری در شیراز برگزار می شود به مساله سالمندی توجه ویژه ای خواهد شد و سخنرانی های تخصصی در این بخش ارائه می شود 

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: همچنین با برخی از نمایندگان مجلس و زنان صاحب نام در مقوله قانونگذاری سلامت زنان میزگردی به صورت انتقادی برگزار می شود و ابعاد موضوع به صورت کاملا تخصصی بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه مساله سلامت زنان یک موضوع بین بخشی است و نهادها و سازمان ها نسبت به انجام اقدامات خود در این زمینه هماهنگ نیستند که در این میزگرد این مسائل نیز مطرح و بررسی خواهد شد.

لنکرانی به وضعیت سلامت زنان در کشور اشاره کرد و گفت: در مدت 36 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد بخش سلامت زنان تغییرات چشمگیری داشته است که کاهش نرخ مرگ و میر مادران باردار یکی از آنها است.

وی افزود: پیش از انقلاب با احتساب جمعیت 35 میلیون نفر، سالانه پنج هزار نفر از مادران باردار به دلایل مختلف فوت می کردند، اما امروز ایران جزو 10 کشوری است که مرگ و میر مادران باردار را به نسبت سال پایه که 1371 است، 75 درصد کاهش داده است.

لنکرانی گفت: کاهش مرگ و میر مادران باردار یکی از اهداف برنامه هزاره سوم است که قرار بود در سال 2015 به آن برسیم، اما ایران در سال 2008 میلادی به این هدف دست یافته است.

وی افزود: امروزه شاهد حضور چشمگیر بانوان در بخش های خدمات پزشکی هستیم، بیش از 60 درصد ارائه کنندگان خدمات بهداشتی خانم ها هستند که این رقم قبل از انقلاب کمتر از 25 درصد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha