عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کاهش سزارین در کشور در پی پرداخت هزینه ‌های زایمان طبیعی توسط دولت گفت: در حال حاضر میزان سزارین در بخش های دولتی بین 50 تا 60 درصد و در بخش خصوصی بین 80 تا 85 درصد است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کاهش سزارین در کشور در پی پرداخت هزینه ‌های زایمان طبیعی توسط دولت گفت: در حال حاضر میزان سزارین در بخش های دولتی بین 50 تا 60 درصد و در بخش خصوصی بین 80 تا 85 درصد است.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با اشاره به اهمیت حمایت از ماماهای کشور گفت: قرار است وزارت بهداشت بسته ‌های خدمتی متفاوت در حوزه مامایی تدوین کند که این بسته‌ ها برای نوزادان در زمینه رشد و پایش رشد کودک، ترویج تغذیه با شیر مادر خواهد بود و در واقع خدمات رسانی به ماماها افزایش پیدا می کند در حالی که در گذشته به دلیل کاهش رشد جمعیت، فرصت‌ های کافی در اختیار ماماها برای خدمت رسانی فراهم نبود.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت افزود: برای رشد جمعیت به شرایط مخاطره آمیز رسیدیم و باید به این موضوع توجه جدی شود اما برای این مهم باید حمایت ها و زیرساخت های لازم تامین شود که یکی از این حمایت ها را می توان ارتقای دانش ماماها در دانشگاه های علوم پزشکی دانست.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بررسی مجدد طرح جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار مجلس قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر از حال به فکر رفع معضل سالمند شدن جمعیت و کاهش آن نباشیم در 20 سال آینده جمعیت سالمند افزایش خواهد یافت و این یک هشدار جدی است.
خضری با اشاره به برنامه تحول نظام سلامت تأکید کرد: لازم است بسته ویژه خدمات حمایتی دندانپزشکی به برنامه تحول نظام سلامت اضافه شود در این راستا بازنگری در اعتبارات ملی در حوزه دندانپزشکی لازم است تا پوشش بیمه‌ ای مناسب برای خدمات دندانپزشکی را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha