اختلال دو قطبی از دسته بیماری‌های خلقی است که در دو نوع شیدایی و افسردگی بروز می‌کند.

اگر این ۴ نشانه را دارید دچار "اختلال دو قطبی" هستید

سلامت نیوز: اختلال دو قطبی از دسته بیماری‌های خلقی است که در دو نوع شیدایی و افسردگی بروز می‌کند.

دکتر غلامرضا حاجتی، متخصص اعصاب و روان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اختلال دو قطبی یک بیماری حاد است که در صورت بروز حمله حتما باید درمان شود.

وی با اشاره به اینکه این بیماری خلقی است، افزود: تنها یک درصد مردم دچار این بیماری می‌شوند که تحت تاثیر آن خلق و خوی بیمار دچار تغییر شده و موجب بروز اختلال رفتاری در فرد می‌شود.

وی افزود: این بیماری به دو دسته نوع یک، همراه با شیدایی و نوع ۲، همراه با افسردگی تقسیم می‌شود و عمدتا شروع این بیماری با تظاهر به شیدایی است.

دکتر حاجتی تصریح کرد: حواس پرتی و پرش افکار به گونه‌ای که فرد نتواند یک گفتگو را به درستی پیش ببرد، عدم نیاز به خواب و فعالیت بیش از اندازه فرد از نشانه‌های بروز این بیماری است.
همچنین خود بزرگ بینی، تحریک پذیری و پرخاشگری از دیگر نمودهای این بیماری است که در صورت مشاهده ۴ نشانه فرد شیدا و دچار اختلال دو قطبی محسوب می‌گردد و می‌بایست درمان او آغاز شود.

این متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: باید توجه داشت که در دوران نوجوانی سیری از تحولات، علائم و اختلالات رفتاری بروز می‌کند که ممکن است اشتبا‌ها بیماری تلقی شوند اما واقعیت این است که این تغییرات هورمونی بوده و غالباً گذراست.

حاجتی در خصوص راههای درمان این بیماری گفت: درمان اساسی اختلال دوقطبی، درمان دارویی در دوره بستری و پس از آن می‌باشد البته در موارد خاص از ECT یا‌‌‌ همان درمان با شوک الکتریکی نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: افراد مبتلا به این بیماری حدود ۱۰بار در زندگی مورد حمله قرار می‌گیرند که هر حمله ۳تا۶ ماه طول می‌کشد و در صورت تجربه شیدایی بیش از یک بار دوره درمان می‌بایست مادام‌العمر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha