سازمان بهداشت جهانی با انتشار آمارهای جدید اعلام کرد که میانگین طول عمر در فاصله سال های 1990به طور محسوسی افزایش یافته اما همچنان میانگین طول عمر کسانی که در جوامع مرفه تر زندگی می کنند به مراتب بالاتر از مردم کشورهای کم در آمد است.

میانگین طول عمر در جهان 5 سال بیشتر شد

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی با انتشار آمارهای جدید اعلام کرد که میانگین طول عمر در فاصله سال های 1990به طور محسوسی افزایش یافته اما همچنان میانگین طول عمر کسانی که در جوامع مرفه تر زندگی می کنند به مراتب بالاتر از مردم کشورهای کم در آمد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این نهاد بین المللی در گزارش خود تصریح کرد کودکانی که در سال 2012 متولد شده اند بطور میانگین پنج سال بیشتر از متولدین سال های قبل از آن عمر خواهند کرد.

بر اساس همین گزارش، طول عمر کودکان دختری که در این سال به دنیا آمده اند بطور میانگین به 73 سال و کودکان پسر 68 سال خواهد رسید.

سازمان بهداشت جهانی همچنین مدعی شده است که طی دو دهه گذشته در سایه تلاش های بین المللی و با همکاری نهاد های مختلف وابسته به سازمان ملل پیشرفت های چشمگیری در زمینه کاهش مرگ و میر کودکان، بالا رفتن کیفیت تغذیه، و مقابله با بیماری هایی از قبیل اچ آی وی، مالاریا و کزاز حاصل شده است.

به موجب این گزارش کشورهای کم در آمد جهان نیز طی این سال ها پیشرفت های محسوسی در این زمینه ها کرده اند و در نتیجه میانگین طول عمر مردم این کشور ها 9 سال افزایش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی بر این نکته تاکید کرد که با وجود برخی پیشرفت ها در کشور های کم در آمد جهان و کاهش آمار مرگ های زودرس در آن ها، هنوز از نظر میانگین طول عمر تفاوت فاحشی میان این کشورها و کشورهای مرفه جهان وجود دارد.

در گزارش مذکور با اشاره به این که در کشور های کم درآمد جهان هنوز آمارهای سنگینی از میزان مرگ و میر و بیماری هایی که طول عمر کودکان این کشورها را پایین می آورد وجود دارد، گفته شده است که در سال 2012 روزانه بیش از 18 هزار کودک در اثر سو تغذیه جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha